Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 januari 2019

Naturfotografiska Hallstahammar Tom Svensson och lite annat

Av Malin wiper - 9 januari 2019 14:15

 

I dag på morgonen kom två killar hit och kollade våra fönster med värmekamera. En av dom var delägare i firman som satt in fönstren. Firman heter Interock och den ligger i Solna. Det var två trevliga killar som kollade upp alla fönster och det mesta såg bra ut och där det kom in lite drag fixade dom till direkt. Nu är vi jättenöjda och det var så stimulerande att dom inte bara vände sig mot min man och pratade utan jag blev också delaktig i konversationen och informationen. Vi blev så upplyfta så vi gick direkt ut och promenerade och sen åkte vi ut en tur med bilen. I dag hade vi 2 grader kallt, lite snö, blåst men soligt och ljust. Vi gick upp redan 06.00 i morse så dan blir lång och härlig.

 

                                       


Klicka här för att se vart jag hittat denna bild. Det är en vanlig mobil där man satt en värmekamera under 

 

 

Vi gick förbi denna mopedbil som ser ut som en liten lastbil. Som ni ser så är det lite snö på marken men jättehalt

 

 

Dom har en fotoutställning på Naturfotografiska här i Hallsta. Den började 24 november och håller på till 2 februare. Utställningen heter Ur Mörkret av Tom Svensson               

 

     

Här ett klipp med Tom Svensson Bevarandefotograf. Jag gillar det han säger och står för. Klicka här för att läsa en interju med Tom Svensson. Han jobbar med utroltningshotade djur och sånt behövs verkligen. Klicka här för att höra en liveintervju med honom           

 

 

När vi promenerat tillräckligt länge så blev vi lite sugna så vi gick in på Bibliotekets Café här i Hallsta och tog oss varm smörgås med kaffe till. Min man tog med ost och kalkon, jag med bara ost och jag kan bara äta det mjuka och inga kanter så länge jag har detta med munnen. Det har blivit lite bättre tack och lov. Vi har ätit en sån förut där och dom är jättegoda

 

 

Vi åkte sen in en tur till Erikslunds Shoppingcenter på gamla vägen.

 

 

Vi gick igenom IKEA för att kolla extrabäddar för vi har så dåligt med sånt när vi får övernattare. Som det är nu så lånar vi en uppblåsbar dubbelbädd av min svåger. I jul fick min son ligga på en madrass på golvet så vi måste ha nåt extra så småningom. Jag gillar den på bilden som heter Delaktig och kostar 7.495 Så mycket kostade bilen att laga sist. Hade inte det hänt så hade vi kunnat köpa denna. Vi har en plats längst in i vardagsrummet där man kan ställe en sån extrabädd och det blir ju även som en extra soffa

 

 

Här en annan modell som heter Ypperlig och kostar 5.995 Det finns ju även en del bäddfotöljer och vi har haft en sån då vi bodde i vårt egna hus men den gav vi bort då vi flyttade till lägenhet. Hittar vi nåt bättre begagnat på nätet så slår vi till. Vi kollar runt lite

 

Nu har jag inget mer att skriva om så jag drar mig tillbaka och fixar lite hemma. Sköt om er och ha det så bra 

 

      

En låt jag aldrig blir less på med The Animals är The House of the Rising sun. Sångaren Eric Burdon har varit aktiv sen 1960 och är så fortfarande. Klicka här för att höra hur han lät 2014

 

#Interock #Mopedbil #Naturfotografiska #Extrabäddar #Animals

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards