Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 december 2018

Hamnens Café, hamnbilder och The Avett Brothers

Av Malin wiper - 29 december 2018 12:30


 

Hamnens Café delade vi på en sån här baguette med skinka och ost. Jag kan varmt rekommendera att beställa in en sån hos dom. bagetten fixar dom medans man väntar så man får den så fräsch utan att att den legat i plast. Även pålägget är njutbart och dom toppar med massor av fräscha grönsaker. När jag ätit baguette på andra ställen så har dom varit hårda och sega men här är dom frasiga och lätta att tugga igenom och dessutom är smaken jättegod. Att inte förglömma är att det är en fin och mysig stämning på cafét       


 

 

En fin ståtlig tomtegubbe fanns att skåda där


 

En lång vit motorbåt stod och lyste på andra sidan omsluten av blänkande vacker is                                        


 

I detta dis som kan vara vackert på bild får husen andra toner i sina färger


  

Det byggs hus för fullt vid hamnen så massor av kranar syns mot den blå himlen


 

Eftersom det var vanlig vardag i går så jobbades det för fullt. Här tar en byggarbetare emot ställningsrör som en annan man skickat upp                


 

När vi sen åkte hem utefter gamla vägen så var himlen magisk. Inte så lätt att fota från bilrutan. Det skall ses i verkligeheten för Västmanland har en av dom vackraste himlarna vad gäller molnformationer  och vi har även linsmoln. Jag är helt faschinerad av himlen häromkring. Min son säger att i Enköping ser han aldrig sån vacker himmel som hos oss. 


 

På vissa ställen låg det en sån här dimma över fälten                   


Jag blir så irriterad på att jag inte får bort reklamen på höger sida som stör bloggen och det ser rörigt ut, jag kontaktar min operatör så dom får fixa detta.  För  två månader sen så var det inga problem alls. Jag blev så glad när jag vaknade i morse för det var rimfrost på både träd och gräsmatta men bara nollgradigt. Numera är man glad för det lilla för riktigt vinterlandskap ser man sällan. Njut av er lördag gott folk. Kram från Malin som nu går ut och njuter av naturen

 

     

Trots att det inte är morgon när detta inlägg publiceras så får det bli en "Morning song" ändå. Det är The Avett Brothers som får stå för detta. The Avett Brothers är ett amerikanskt band som kommer från North Carolina. Bandets medlemmar är bröderna Seth Avett (sång, gitarr och hi-hat) och Scott Avett (sång, banjo, munspel och bastrumma), och Bob Crawford (sång och kontrabas). Gruppen har varit aktiv sen år 2000

 

 

#Hamnens #Baguette #Tomtegubbe #Motorbåt #Kranar #Himlen #Avett

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

29 december 2018 21:13

Ja, nog kan jag hålla med om att himlarna hos er är himlavackra! Sagolika fina bilder att njuta av!
God helg önskar Karin

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

30 december 2018 08:51

Ännu vackrare i verkligheten för molnen har såna snygga mönster

Ha en fin helg själv Karin

kram
Malin

 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

29 december 2018 23:57

Hej!Idag va det grått.men en sådan vacker himmel skymtades häromdagen.Jag saknar månen.men den är nog ovanför huset,så ibland ser jag den inte.Bara om jag är uppe på natten då.Ha en bra o trevlig morgondag.kram,Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

30 december 2018 08:53

Vi har lite snö på marken i dag så det blir nog inte lika grått. Då har ni ju lite av vår himmel där också

Ha en fin dag själv Inger
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards