Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 november 2018

Stadsparken i Västerås, regnpromenad och Alex Turner

Av Malin wiper - 9 november 2018 13:00

  

I går tog jag min promenad i Stadsparken i Västerås där det var jättefint men lite duggregn. Jag kom drygt 600 m sen fick min man hämta bilen och köra fram den till slutet av parken där jag kunde gå på. När jag suttit ner en stund så kan jag gå en bit till.

 

                             animated-tree-image-0139                                  animated-tree-image-0139


 

Man ser att det regnar i och med dom blöta plattorna men det är sånt där småregn. Det är så fint att alla löv inte lämnat träden än


 

Underlagt man går på är både asfalt, plattor och sand. Det funkar bra för mig. Det är rätt mycket folk som går genom parken så det sjuder av liv

 

    animated-tree-image-0102


 

Här ser man sanden och på höger sida finns 3 boulebanor

 

                                      animated-petanque-image-0005                                             animated-petanque-image-0005


   

Här får man anstränga sig lite för att se dom spöklika renarna dom satt upp inför julen. Kan tänka mig att det blir vackert på kvällen så ljusen i dom är tända

 

                                     


Raindeer pillow

 

Än är dom inte färdiga med arbetet vid Svartån. Det skall bli en laxtrappa (fiskvandringsväg) där.

 

Klicka här för att se vad jag skrev om detta sist vi var dit


 

Denna gång fotade jag mot andra hållet och här ser men hur dom jobbar

 

 

Så här ser det ut på andra sidan bron 


 

När vattnet pumpats bort så dyker det upp saker som hamnat på botten som här en stol och en ölburk


 

Även en gångvägsskylt hade hamnat i plurret, nu svänger jag mig med gamla ord och uttryck..  


  

En gul cykel stack upp ur leriga botten

 

 

I en rondell stod denna lastbil stilla så vi trodde det var nåt fel men jag misstänker att dom skall fixa nåt i rondellen till julen. Det satt folk i bilen och man kom fram ändå. Jag är så njöd nu för jag har på förmiddagen bäddat rent i sängen, dammtorkat allt, strukit tvätt och dammtorkat i vardagsrummet. Sen har min man dammsugat alla rum och även städat köket. Nu har jag bara toaletten kvar och min man tar badrummet. Eftersom vi har besvär med kropparna så vilar vi mellan momenten. En gofika måste man ju också unna sig fast nu härhemma..  .  Ha nu en fortsatt fin dag och tack för att ni tittar in

 

          

Alex Turner med låten Glass In the Park. Alex Turner är född 1986 och är en engelsk musiker mest känd som medlem i det brittiska rockbandet Arctic Monkeys från Sheffields. Han är bandets sångare och spelar även gitarr samt skriver bandets låtar

 


#Stadsparken #Boulebanor #Renarna #Laxtrappa #Bron #Cykel #Lastbil #Alex

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards