Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2018

Intra Scandinavian Design, Styrhytt och the 5th Dimension

Av Malin wiper - 27 oktober 2018 15:00

 

Vi åkte ut på små vägar i dag men tänkte också gå in på nån butik men jag har hamnat på ruta 1 vad gäller mitt knä. I och med att förkylningen kom så kunde jag inte fortsätta gå ut på kortare promenader. Jag kommer bara några meter sen tar det stopp och nyper till så hårt i knävecket så jag kommer ingenstans. När vi sen kom hem så fick jag en hostattack som inte ville ta slut så jag trodde jag skulle dö. Tack och lov så hade vi Bafucin hemma och det bedövar svalget och det lugnade ner sig lite. Kunde inte ta ytterligare en noskapin för det hade gått för få timmar. Jag är så nedgången i kondition nu så det påverkar psyket och jag mår inte bra. Jag ser ju vilken skillnad det gör att gå på gym och att promenera för både kropp och själ

 

                        animated-telephone-image-0033           animated-telephone-image-0033            animated-telephone-image-0033           animated-telephone-image-0033

 

Jag har svårt för att prata i telefon för tillfället eftersom jag börjar hosta direkt. Jag har flera jag vill ringa till men väntar tills jag är lite bättre.

 

 

Vi åkte genom Mölntorp och såg dessa skulpturer som är nåt slags hammare. Dom stod framför ett hus där Intra Scandinavian Design har sitt företag. Klicka här för att komma in på deras produktsida. Klicka här för att komma in på deras facebook. Klicka här för att se hur huset ser ut

 

 

Framifrån såg dom ut så här. 

 

 

Efter att vi kört ett tag så dök detta upp. Kan det vara styrhytt på en gammal fiskebåt eller annan båt?. Det stod så intressant placerat vid ett gult stort trähus mot vägen. Klicka här för att komma in på en sida och se en styrhytt

 

 

Det är verkligen bra och lugnande för själen att åka på små vägar och igenom små samhällen

 

   

 

När vi sen var hemma och ställde oss på parkeringen så såg jag en halloweenlykta på en trapp. Halloween infaller i år 31 oktober. För oss var det som roligast när A-G:s barnbarn besökte oss. Det var några års Halloween som jag aldrig glömmer och har färskt i minnet. Dom två fina pojkarna både livade upp oss och skrämde oss..  fast på ett roligt sätt. 



                                      


Casa Ceutin


Min man fick ta hand om både disk och lunchmat efter min hostattack för jag var helt slut. Han lagar ju mat för det mesta. Vi skulle ha åkt till min son i helgen men fick ställa in, han hade ändå fullt upp på sin agenda. Nu är det bara att ta det lugnt och gilla läget. Hoppas ni fått en flygande start på helgen. Kram från Malin 

 

   

      

Up, Up And Away med Th 5th Dimension. Klicka här för att höra Nancy Sinatra med samma låt. The 5th Dimension är en amerikansk popgrupp som bildades 1966 i Los Angeles. Bandet har bytt medlemmar några gånger 

 

                              animated-hot-air-ballon-image-0015                                         animated-hot-air-ballon-image-0015

 

 


#Vägar #Intra #Styrhytt #Lugnande #Halloweenlykta #Hostattack #Dimension


 
 
Ingen bild

Systern

27 oktober 2018 16:11

Stackare, det låter inte kul med både knäproblem och förkylning! Hoppas det snart ska ge sig så du kan börja med träningen och livet igen!

Många krya på dig kramar från oss i Kinna

Malin wiper

27 oktober 2018 19:10

Hej syrran!

Det är verkligen ingen höjdare. Tack för din omtaken det värmer. När jag blir tejpad igen så är det lättare att ta sig fram

Ha en fin kväll ni båda där i Kinna

Kram från oss i Västmanland ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards