Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2018

Totempåle, Runes Café, Salong Vasastaden och Alexandro Querevalú

Av Malin wiper - 23 oktober 2018 15:30

 

I dag kom jag ut i livet igen och det känns toppen. Där vi parkerar på gatan så finns det radhus och i mitten en oas av äppelträd, utemöbler och annat. Nu känns det som att hösten börjar gå över i vinter och ingen sitter ute längre. Fast det är varmgrader fortfarande och en magiskt vacker höst

 

 

Det jobbas för fullt på vår gata bakom husen.


 

Vi kände för att ta oss en fika ute för det var rätt längesen nu. Vi åkte till Runes Café som blivit en favorit och jag gillar små mysiga fik. Jag går inte in på butiker just nu för jag vill inte riskera en ny förkylning när jag inte är helt bra än.


 
Min man tog en köttbullssmörgås som var helt otroligt god. Brödet var rågkaka och det är det som passar bäst till såna smörgåsar. Han hade på sig den rutiga skjortan han köpte där sist för dom har en mini-second hand. Den kostade 100 kr  och kan inte ha använts många gånger

 

 

Jag slog till med två croissant utan fyllning för jag hade ätit dåligt på morgonen. Såna ger inget sötsug för dom går mer åt det salta hållet än söta. Jag har inte ätit glass, godis och bakelser på ca 35 dagar och känner inget som helst sug. Dessa croissant är jättegoda

 

 

Sen åkte vi runt lite i Västerås utkanter och hajjade till då vi såg denna "Totempåle" bakom en häck. Kul när man ser nåt lite extra

 

     

Detta klipp ger mig gåshud och många känslor dyker upp. Tänk vad härligt det är att det finns olika slags musik och kulturer. Det är sorgligt hur en del folkslag blir behandlade. Hurra för mångfald.

 

Han framför ett stycke från "The last of the Mohicans" och den fantastiska musikern är Alexandro Querevalú 

 

 

På ett annat ställe bakom häcken dök denna skyltdocka upp som man först trodde var en människa som stod där. Den hade gul hatt och en gul stor fluga runt halsen. Bilden blev lite otydlig från bilen men jag tar med den ändå

 

  

Fin skylt utanför en gammal tjusig portingång. Salong Vasastaden, en salong som fått högsta betyg på nätet. Dom tar hand om både hår och naglar. Jag själv har aldrig fixat naglar på salong.                                 

 

      

Dessa är dom produkter som funkar bäst för mig numera då jag är känslig mot starka lukter. Till höger Isadora nagellack som torkar fortare och gör att lukten försvinner snabbt. Till vänster nagellacksborttagning som är doftfri. Den heter Depend och funkar jättebra. Skall jag ha nagellack så är det dämpade toner som gäller. Om det är nån läsare som har nåt tips till mig ang nåt annat bra nagellack som luktar mindre så lägg gärna in en kommentar

 

Det började regna då vi var ute men det är rätt varmt för årstiden. Nu slappar vi bara och fixar lite hemma med tvätt och annat. Nu kommer jag att gå ut och promenera en stund varje dag så jag får tränat knät igen. Sköt om er och ha det så bra gott folk

 

                 animated-flower-image-0005 

 

 


#Oas #Jobbas #Runes #Totempåle #Alexandro #Salong #Depend

 
 
Hebbe

Hebbe

23 oktober 2018 17:39

Det fanns en Severin i min hemby för många år sedan,det är den ende jag hört med namnet,träffade honom aldrig själv..Gofika är ju aldrig fel..Jag har kollat ett klipp med samma artist,men en annan melodi,,men det är fantastiska framträdanden hag gör..Haé Kram.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

24 oktober 2018 08:58

Kul att det funnits en med det namnet i din hemtrakt. Det är rätt snyggt.

Ja du han är helt otrolig och så inlevelsefullt. Han har många låtar på Youtube. Gofika är aldrig fel


Ha en fin onsdag
kram från
Malin

 
Hebbe

Hebbe

23 oktober 2018 17:43

Jag har släktforskat i säkert 45 år,det dyker fortfarande upp nya uppgifter då och då..Haé Kram

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

24 oktober 2018 08:58

Fantastiskt att du hållit på så länge. Då vet du mycket om din släkt långt tillbaka

kramar

 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

24 oktober 2018 09:39

Hej!Kul kort på totempålen.Kanske fågelskrämma?Ja tycker att det är roligt o bra att du är rätt ok.frisk,med andra ord.Ha en bra dag.Kram,Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

24 oktober 2018 09:45

I så fall en fantastiskt tjusig fågelskrämma ;)

Tack fina du för din omtanke. Nu kanske vi kan komma dit i helgen

Ha en fin dag själv
kramar
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards