Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 september 2018

Nostalgibilder i en salig blandning och Sarah Vaughan

Av Malin wiper - 17 september 2018 08:00


                         


 

Jag och min son på 1970-talet. Ser att vi hälsar på hos mamma och pappa och har spridit ut leksaker på deras rumsbord. Lego var det min son gillade bäst. Jag hade en brun manchesterkjol med knäpping framtill som var modernt då och  en rosa blus. Sonen lekte indian också

 

 

Här ser man min mamma i mitten, mormor till höger och till vänster min morbror Sven. Nu är alla borta. Mormor och morfar var en bit över 40 år då dom fick mamma efter 4 pojkar. Jag tror bilden är tagen på mormors balkong. Morfar gick bort några år före henne. Mamma har arbetat ända sen vi var små i och med att pappa tog lika mycket ansvar för hem och barn

 

                                  

 

 

Mina föräldrar unga och nyförälskade.. Pappa hade skrivit det fina ovan "I hjärtats öpping". Pappa var väldigt konstnärlig så han pyntade ut deras fotoalbum med allt möjligt. 

 

      

Sarah Vaughan med Shadow of your smile. Hon föddes 1924 samma år som min pappa men Sarah Vaughan dog redan 1990 i en ålder av 62 år. Hon var en amerikansk sångerska och en av dom största i jazzhistorien. Klicka här för att läsa en längre biografi över henne                         

 

 

Pappa ute med brorsan i barnvagn. Han föddes 3 år före mig. Barnvagnarna var väldigt låga på den tiden          


 

Jag i mammas knä och brorsan i båten. Pappa står där likt en "Tarzan" och mamma ser ut som en "Rockabillybrud". 

 

 

Min mamma Aina med sina föräldrar. Mamma föddes i Umeå men flyttade till Sundsvall när hon träffade pappa som låg i det militära i Umeå. Min mammas föräldrar kom från Arnäsvall utanför Örnsköldsvik. Morfar var tågmästare och även politiskt aktiv Socialdemokraterna     

                     

 

Denna snygga DKW AU 1000 LIMOUSINE från 1961 fotade jag på ett Riksettanrally i Småland då vi bodde där. Mina föräldrar hade en DKW under några år då jag var barn. Jag tror den var blå med grått tak eller beige med grönt tak

 

                              

 

Jag är tvungen i denna situation att försöka hitta på nåt att skriva om så det blir lite "gott & blandat". Nu är det en ny vecka och jag önskar att ni alla får en vecka med bra upplevelser. Sköt om er. Kram från Malin

 

                              

 

Jag följer en serie som heter "Arvinge okänd" på SVT play. Serien är jätteintressant och man får lära sig mycket historia och annat. Dessutom är programledarna coola och pålästa och har behagliga röster. Programledarna är Kattis Ahlström och Niklar Källner. Klicka här för att komma in på SVT och se serien som nu är inne på avsnitt 4


 

#Son #Mamma #Nyförälskade #Barnvagn #Föräldrar #Tarzan #DKW #Arvinge

 
 
Ingen bild

anki

17 september 2018 10:57

Hej . Men vad roligt att se dom gamla fotografierna. Vad lycklig du är som har kvar dom gamla bilderna mina föräldrar kastade nog bort dom .Jätte tråkigt tycker jag men dom satte kanske inte något stort värde på dom.

Malin wiper

17 september 2018 12:25

Jag är verkligen glad att det finns så många gamla bilder kvar och att dom fotade rätt mycket. Så tråkigt att dina föräldrar inte sparade bilder förstår att det känns sorgligt. Det hade varit roligt att se sig själv på film också men det var rätt ovanligt på den tiden bland sk vanligt folk.

Tack för att du tittade in
Kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards