Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 september 2018

Volkswagen 1974, Lastbilar, Mjölkflaskor och Hindi Zahra

Av Malin wiper - 6 september 2018 08:15


En Volkswagen Bubbla från 1974 stod där i all sin vita glans en bit utanför Enköping förra helgen. Tyvärr låg solen helt fel i förhållandet till bilen så bilderna gör inte bilen rättvisa. Mannen som äger bilen nu sa att den har orginallack och bara det är fantastiskt. Den har blivit otroligt ompysslad för det fanns inte en repa på bilen så lacken var helt fantatiskt fin. Han sa att det varit några ägare till bilen före honom.  

 

                                       

 

  

När vi åkte förbi och såg bilen så var suffletten uppe men jag hann inte fota det för han fällde ner den precis då vi åkte förbi

 

  

Så välskött och fin

 

   

     

 

På en mindre väg såg vi från bilen denna gamla lastbil stå parkerad vid en lada. Undrar om den kört ut mjölk en gång i tiden? eller nåt annat flytande

 

    

Dessa gamla mjölkflaskor köpte vi på Frejas Bod i Vaggeryd för 140 kr. Vi gjorde oss av med dom då vi flyttade därifrån för 1,5 år sedan. Det kanske var dumt men på denna balkong med två balkongdörrar så hade det blivit lite för trångt och inomhus vill vi inte ha så lite som möjligt. Googlade på flaskorna och såna är inte mycket värda inte ens med hållare fast jag kan inte se nån mjölkhållare på nätet som ser ut som denna 


 

En dag då vi var ute och åkte så mötte vi denna fina SCANIA från 1988. Det dykter alltid upp nåt intressant och överraskande utefter mindre vägar


 

Under en promenad häromdan så såg vi dessa veteranbilar vid ett hus och garage. Antar att dom skall rustas upp för dom har ju en jättefin stomme

 

Klicka här för att läsa om en massa bilbränder i Västerås. Natten mot måndagen brann så mycket som 13 fordon. Vad är det som händer? det känns väldigt orolig med detta ovanpå allt annat som är oroande

 

 

Detta släp låg på en gräsmatta på landsbygden och jag antar att det är nåt för skörden. Är det nån som vet?

 

   

Vi brukar träffa på en man bakom vårt hus som har garage där för sin BMW motorcykel från 1997. Den är så otroligt välskött så när man ser den så känns den helt ny. Vi brukar prata bort en stund men han bor inte i vårt hus utan en bostadsrätt i närheten.   

 

 

Utanför ett annat garage brukar vi se denna gula Honda

 

Jag har lite bloggtorka så det blir lite kaka på kaka och jag försöker röra mig ute så mycket som möjligt nu i och med att jag måste få ordning på knät. Det har faktiskt blivit lite bättre av promenaderna så jag kanske klarar mig till 18/9 då jag har tid hos Fysioterapeut. Det ser ut som det regnat i natt klockan är 07.30 när jag skriver detta och det är helt tyst ute. I huset för övrigt hör man inte många ljud heller så väggarna måste vara jättetjocka.

 

                                            


 
Saludo del jueves de Malin, betyder på Spanska: Torsdagshälsning från Malin 
 
     
Hindi Zahra med Beautiful Tango. Hon är född 1979 och är en fransk marockansk sångerska och skådespelare. 

 

 

#Volkswagen #Lastbil #Scania #Veteranbilar #Skörden #Hindi   

 
 
Annelie

Annelie

6 september 2018 09:24

För det första... jag är så glad för er skull att ni kom till en lägenhet där det är TYST, det är värt allt + att det är NI värda.
Sedan så fick jag en flashback, när jag såg denna "bubbla".. jag åkte bubbla cab en gång i tiden,, det var riktigt blåsigt.
Denna bubbla var som du skriver, väldigt välskött.

Ha nu en fin höstdag min vän.. // Kramar om Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

6 september 2018 14:39

Tack snälla du för din omtanke. Vi hade otur med lägenhet då vi flyttade från huset då vi hade livat på övre vångingen så vi är så otroligt glada att det är så lungt här. Förra lägenheten var det lungt i också men då hade vi besöka av annat obehag från gångna tider

Kul att du åkt i en sån bubbla. Det har jag också men det var på 1970-talet

Ha en jättefin höstdag själv

kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards