Öppen Ridå

Alla inlägg den 30 augusti 2018

Av Malin wiper - 30 augusti 2018 14:45


                                

 


För några dagar sedan så åt vi en underbart god räkbakelse på City Gross Café. Räkorna var helt perfekta och bakelsen var hög och hade urgoda fyllningar. För två såna stora räkbakelser och två kaffe fick vi endast betala 120 kr


 

Interflora Erikslunds Shoppingcenter


 

När vi åkte hem från Köping i onsdag efter att jag varit till Kiropraktorn så såg vi denna Scania lastbil som stod lite gömd bakom buskar. Vi åkte en mindre väg för då dyker det alltid upp nåt sevärt

 

       

 

I en kohage blev en kalv lite ompysslad av mamma Ko

 

 

En skördetröska dök upp vid vägkanten också   


 

I morse vinkade jag av min man vid busstationen här i Hallstahammar. Han ser lite trött ut på bilden för han sov dåligt på natten. Den yngre brodern möter han i Västerås och därifrån åker dom buss till Arlanda. Efter det flyg upp till Kallax och sen taxi till piteå. I morgon begravs mellanbrodern däruppe och det känns väldigt sorgligt. Jag hade aldrig kunnat klara den resan med mina krämpor så jag fick stanna hemma. Om det hade funnits flyg härifrån och ända upp till Piteå då hade det fungerat. Vi skulle ju åka upp i somras med vår bil och ligga över på flera ställen men då fick vi ställa in för hans bror blev sämre och då åkte Mr T och Mr J upp för att hinna i tid. Jag tänker mycket på dom däruppe i denna svåra tid.


 

Här åker bussen iväg och jag står och vinkar. Min son kommer hit och gör mig sällskap under tiden men Mr T kommer hem redan på lördag eftermiddag igen. Sonen och jag skall kolla på film och kanske åka ut med bilen en sväng också.  Min man ringde nyss och nu har flygplanet landat och dom är på väg i flygtaxi till Piteå. Då kan jag koppla av när jag vet att allt gått bra. Ha fortsatt skön dag.

 

Klicka här för att se en länk min son skickade till mig på ett ovanligt hus

 

      


                                           


Flipkart 

 


#Räkbakelse #Scania #Kohage #Skördetröska #Busstationen 

Av Malin wiper - 30 augusti 2018 09:15


 

Vi var in till Ankis Fyndbod Loppis med lite småsaker vi rensat ut hemma. Det är alltid mycket folk där så det är full rulle och jättetrevligt.


   

En gammal serietidning låg på ett bord "Blondie". En så tidning kostade endast 1 kr på den tiden. Dom som distriuberade denna tidning heter A.-B Seelig & Co. Klicka här för att se ett jubileumsnummer. Klicka här för att komma in till Seriekällaren


 

Här ser man en sida inne i tidningen och Blondies man i serien heter Dagobert

 

  

Jag fick med mig hem ett par helt nya moccahandskar  och en scarfs. Min man köpte en avlång smal högtalare till sin dator att använda när han inte sitter i lurarna och lyssnar på musik. 


 

På skiv- och bokavdelningen såg vi denna fina skivställ för singelskivor (vinyl)

 

                                                  
CafePress

 

Min man höll fram en tidning från vår ungdomstid med Ola & The Janglers på framsidan

 

     

Ola & The Janglers med Let's dance 

 


Här följer lite saker jag såg på Läkarmissionens Second Hand sist vi var dit:


 

Jag såg detta sängbord/tidningshylla i 1960-talsstil på Läkarmissionens second hand. Det stod då vid en säng men bara några minuter senare stod det här vid kassan. Det blev sålt direkt och priset var 250 kr


 

Jag trodde detta bara var en gammal radio men den hade fler funktioner                                                                       

 

När man öppnar locket så finns en gammal rullbandspelare där. Jag tror inte den tillhör radion för den ser för gammal ut. Denna får man ge 300 kr för.

 

 

Den går att öppna på sidorna och ena sidan är för radion. Facket till vänster antar jag fungerat som fack för stenkakor så jag tror att det varit en sån grammofon ovanpå. Det är min gissning

 

                             

 

 

När jag såg denna micrometer av hög kvalitet så flyttades jag tillbaka till mina sista arbetsår. Än om vi hade moderna mätinstument så fanns såna att ta till för perfekt mätning. Denna stora i lådan får man ge 150 kr för och det är billigt


 

Utanför Loppiset stod denna stora betongkruka och lyste upp. Nu är det torsdag igen och helgen står för dörren!!! hur fort går inte en vecka?. Sköt om er nu och ha det så bra kära ni som tittar in

 

 

 

#Ankis #Blondie #Moccahandskar #Skivställ #Ola #Sängbord #Läkarmissionens #Mikrometer

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards