Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2018

Cruising Meet runt Mälaren Västerås del 1

Av Malin wiper - 25 augusti 2018 15:30

      

Här kommer ett filmklipp från  Cruising Meet runt Mälaren i dag. Alla bilar som samlats åker sen från IKEA:s parkering mot Enköping och sen vidare till Strömsholm. Jag kunde inte filma själv på grund av att jag inte kunde stå stilla så länge i och med mitt knä. Tyvärr så höll min man kameran för lågt så det blev inte optimalt men man ser ändå vad som händer

 

  

När vi kom dit var det inte så många bilar som hade dykt upp än. Sen blev det fullsatt på IKEA:s parkering som var ämnade för veteranbilarna

 

 

Två bilar med två par som kände varandra och dom kom vi i samtal med. Jättetrevligt folk som kom från Enköping 


 

Här ser man en av männen vid sin tjusiga CHEVROLET BEL AIR från 1958

 

      

En av låtarna som snurrade på skivtallriken 1958 Stupid Cupid med Connie Francis

  

Den andra mannen står vid sin tjusiga CHEVROLET CAPRICE från 1977

 

 

Så här ser den ut när den körde fram mot parkeringen. Sen samtalade vi ett tag med dom trevliga paren och det blev naturligtvis om bilar                                       

 

 

En urläcker FORD 7GC 83 PICKUP från 1947 i toppform

 

                         animated-gas-and-petrol-station-image-0025                                  animated-gas-and-petrol-station-image-0025

 

 

Nu avslutar jag detta inlägg men det kommer mera

 

 

Fortsättning följer.....................................   

 

 

Jag är osäker på om jag kan ta mig till Hammartorget där den första Prideparaden i Hallstahammar går av stapeln 16.00 för mitt knä fungerar dåligt nu. Min man sa att han kunde i så fall åka ner och ta några bilder. Önskar er en fin lördagskväll

 

 

#Cruising #Chevrolet #Bel #Connie #Ford

 
 
Anneli

Anneli

25 augusti 2018 20:02

Det var många fina bilar. Har aldrig varit på en Cruising men har hört att det ska vara roligt med all gemenskap + alla fina bilar.

Nu har hösten kommit o jag längtar redan efter våren,, fy tusan det kommer att bli en lång höst o vinter..

Ha en fin kväll, kramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Malin wiper

26 augusti 2018 07:33

Det är verkligen roligt att vara med där dessa bilar visas upp, Dom är som juveler

Jag tycker precis tvärtom att det är underbart att hösten snart är här för jag har lidit av denna värme i sommar. Älskar höst och vinter fast det är jag nog rätt ensam om.

Ha en fin dag
kram från
Malin

 
Anneli

Anneli

25 augusti 2018 20:03

Hmm konstigt, jag skrev en kommentar men den försvann nog i rymden =) Får se om du fick den =)

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Malin wiper

26 augusti 2018 07:34

Jag har fått båda dina kommentarer men har inte hunnit svara på dom förrens nu.

Ha det bra
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards