Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 augusti 2018

Av Malin wiper - 24 augusti 2018 18:30


                              


      

Hittade en låt med Bob Dylan som jag aldrig hört förut 'Cross The Green Mountain. Det känns så overkligt att min ungdomsidol nu är 77 år gammal. Klicka här för att höra en äldre låt med honom. Jag satt i mitt flickrum i källaren med min gitarr och både sjöng och spelade denna låt. Det var inte många accord jag kunde men dom räckte. Jag har faktiskt sett Bob Dylan live i Göteborg i slutet av 1970-talet. Han  var som bäst när han satt själv med sin gitarr för musikerna han hade med sig dränkte hans röst. 

 

                                        


Gitarrhängare från Nici Art 

      

Såg att Bob Dylan har 6 barn och ett av dom är Jakob Dylan som också är sångare och här sjunger han Something Good this Way Comes. Jakob Dylan föddes 1969 i New Jork och är sångare och gitarrist i The Wallflowers. Hans mamma heter Sara Dylan. Han är yngst av 5 barn

 

Klicka här för att läsa om Bob Dylans son Jesse Dylan som är filmregissör. Klicka här för att läsa om alla hans barn. Ha en skön kväll

 

                                   


Zazzle 

 

 

#Bob #Jakob

Av Malin wiper - 24 augusti 2018 13:30


  

Nu har jag varit till Vårdcentralen och träffat en jättebra läkare i och med mitt bruna märke på vänster bakben. Han undersökte med nån slags kamera som han satt mot märket och tog massor av bilder. Han var väldigt noga och kollade igenom alla bilder. Jag var faktiskt lite rädd på grund av att märket var så pass stort och man har ju hört skräckexempel med mindre märken. Jag försökte ändå slappna av och inte gå upp i varv. Glömde att ta redag på vad läkaren heter men jag vet att han är ny där

 

Sen satt han sig tillrätta och kollade länge igenom bilderna och visade mig märket på nära håll förstorat. Det såg lite äckligt ut men han sa att det var inget farligt utan en mjällvårta. En sån har jag haft vid vänster sida om pannan för ett antal år sedan och då använde dom kyla för att frysa bort den. Läkaren sa att börjar man ta bort såna vårtor på kroppen så har dom en tendens att komma tillbaka fast på andra ställen. Skulle det komma en sån mjällvårta i ansiktet så får man den borttagen. Nu känner jag mig så lättad och har betat av första saken men knät är åt helsike helt. Fortsätter detta över helgen så måste jag få en kortisonspruta i knät så jag klarar mig till 18 september

 

                            


Zazzle 

Nu har även den trevliga vitvarumontören varit till oss och bytt delar i tvättmaskinen så nu kan vi börja tvätta igen och det känns skönt. Den låter mycket bättre nu och händer det nåt mer så sa han att det bara var att ringa.

 

 

I morgon skall vi ändå försöka ta oss ner till Hammartorget 16.00 för att se Hallstas första Prideparad. Vi har varit på några i Jönköping då vi bodde i Småland. Hallsta Pride började redan 20/8 men jag har av förklarliga skäl inte hängt med riktigt i svängarna. 

 

Klicka här för att se bilder jag tog 2016


Klicka här för att se lite bilder från 2014

 

Klicka här för att se lite bilder jag tog då 2013

 

        

Såna här läckra, fina, goda bakelser serverades på Malmborgs Lilla i Jönköping 2014 då det var Pride.  

 

     

Macklemore & Ryan Lewis feat Mary Lamber Some Love. Det är en mänsklig rättighet att få vara den man är så länge man inte skadar nån annan. 

 

            Ha nu en fortsatt fin fredag och make love not war          

  

 

#Mjällvårta #Tvättmaskin #Pride #Macklemore  

Av Malin wiper - 24 augusti 2018 08:45

 

Hej! Hoppas ni haft en sömnrik natt. Nu skall jag göra mig iordning för läkarbesöket ang den bruna fläcken på benet. Måste även försöka få en spruta för knät eftersom jag måste vänta på sjukgymnastik till 18 september. Min man fick kortisonsprutor i sitt knä i ca 2 år. I går ringde vitvarumontören ang vår tvättmaskin som gick sönder då vi bara haft den en månad. Han har nu fått hem reservdelar så han kommer hit 11.30 och fixar detta.

 

 

I går skulle jag försöka sy en tub för icegelépåsarna för att förenkla användningen. Jag var så pass yr och dålig i nacken så min man fick sätta sig vid symaskinen istället. Han är minst lika bra på att sy och tycker det är kul. Han sydde ihop en kökshandduk och satt ett stopp på mitten så icepåsen ligger stadigt

 

 

Innan på dagen hade han åkt ner till Garnstugan och köpt kardborreband som han sen sydde på för då slipper man ha ett löst band man knyter ihop med. Detta blir stadigare och sen skall jag så småningom sy nån eller några till med lite roligare tyg

 

                                   


Tradera 

 

Här testar jag på det onda knät och det fungerar perfekt när jag skall sitta vid datorn

 

 

Här fick min man testa på nacken och det har jag också gjort. Det är mycket enklare och smidigare för det sitter jättebra. Man måste förenkla för sig själ när man behöver lindra besvären.

 

                                               

Nyckelhållare med iskub från Alibaba.com

 

Vi skulle ha åkt ner till Lövudden i går för att lyssna på musik men det funkade inte för det blir värre framåt kvällen med alla skador och att sitta i bilen är förödande då. Vi har haft en sämre sommar i år både värmemässigt och allt vi måst ställa in på grund av våra skadade kroppar. Jag är utsvulten på nöjen så jag hoppas att man skall få en bra period snart. Nu är det 18 grader ute och det regnade i går kväll.

 

      

Vangelis med Conquest of Paradise. Får en klump i magen av denna ödesmättade musik soundtrack precis som när jag tänker på detta ödesval vi har framför oss. Jag vet då vilka/vilket parti jag inte skall rösta på. Jag vill ha rättvisa, jämnställdhet, solidarietet och omsorg om alla. Önskar er en fin fredag och helg.

 

 

 

#Läkarbesöket #Tub #Kardborreband

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards