Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 augusti 2018

Av Malin wiper - 11 augusti 2018 13:15


  

Min man har diabetes sen några år och ibland brukar jag också få kolla blodsockervärdet och mitt var nu 4,7 så jag behöver inte vara orolig. Värdet skall vara mellan 4-6,5. Han har 5,6 men då har han både tabletter och tar två sprutor/dag. Vi kämpar nu båda med omläggning av vårt ätbeteende så vi har inte ätit mer än nån halv banan eller några skedar keso efter 18.00 på kvällarna och vi kommer bara att göra undantag när vi skall bort på nåt evenemang eller träffar folk. Vi har inte ätit choklad och glass på 16 dagar och det känns befriande. Sen har vi tagit bort flera fikastunder och kommer på sikt att må mycket bättre och min man har fortfarande insulinproduktion så han kan bli av med sina sprutor. Jag skall börja på gymmet igen så fort det blir lite kallare ute för har man som mig gått på gym i över 2 år sammanlagt så är det svårt att klara sig utan. Det blir då Fitness Center som jag gick på sist för där har dom nya maskiner, fräsch lokal, fina omklädningsrum, svalt och trevlig personal. 

 


                animated-blood-image-0008

 

Jag kallar inte detta bantning för sånt har jag slutat med för vi har inte gjort nåt fel vad gäller maten utan ätit lagomt och bra. Vi tar bara bort det som inte kroppen mår bra av att äta mycket av och det gör att man på sikt kan minska i midjemått också. Dessutom har min man ådragit sig ett brock på magen som gör att den blivit ännu större men dom vill inte operera i första taget då han går på Waran. Det var efter min utbrändhet som jag gick upp i vikt före det så har jag alltid varit smal och vägt från 52 kg till 70 kg som mest. 

 

                                                             

 

Nu är jag lite mer "Laid back" och tar det som det kommer och en sundare livsstil gör automatiskt att man går ner i vikt och mår bättre. Nu när det gått 16 dagar så har jag inte detta pockande sötsug utan kan med viljans kraft mota bort  begäret. En dag då vi var ute så gick vi förbi  en glassbar och min man ställde sig där automatiskt och jag såg att han tänkte köpa en glass men då ryckte jag in och stoppade honom och då vaknade han till och kom ihåg att det inte var så smart..  . Samma gör han mot mig när det började suga i chokladtarmen en dag..  Tar jag bara en bit så är det kört. Genom åren har jag lärt mig att ta till knep som ex att istället för en smörgås dela på en banan och lägga på ex keso, tomat, avokado mm. Då slipper man bröd och smör. Man kan även lägga ut en tunn skinkskiva och fylla med keso och tomat eller nåt annat nyttigt. Jag skall visa några förslag i ett annat inlägg.

 

                       

 

När detta kommer in så umgås vi med min son så jag kanske inte kommer in förrens söndag eftermiddag eller måndag morgon. Sköt om er och ha det så bra mina härliga besökare

 

      

Soundtracket till serien True Blood med Jace Everett 

 

                                 animated-blood-image-0015 

 

 

 

#Blodsockervärdet #Ätbeteendet #Midjemått #Jace

Av Malin wiper - 11 augusti 2018 08:15

   

I dag skall vi åka till Enköping för att hämta upp min son som skall följa med oss hem sen och ligga över. Vi stannar emellertid en stund i Enköping för att både äta och se oss omkring. I går eftermiddag började det blåsa jättemycket och det är tydligen ovanligt på sommaren då värmen är så hög. Nu hörde jag att detta är bara en föraning om stormen som komma skall. Den är döpt till "Johanne". Dom har fått utrymma Borås Djurpark och alla tåg mellan Uddevalla och Strömstad. Klicka här för att läsa lite mer ang detta. Blir det värre i morgon så törs vi inte åka iväg än om det bara är 6 mil

 

   

      

Rebecca Ferguson med låten Stormy Weather. Hon är en brittisk sångare och låtskrivare som föddes 1986. Hon var med i sjunde säsongen av X Factor. När vi vaknade i morse så har stormen avtagit och vi har 16 grader i skuggan. Vet inte om stormen avtagit överallt 

 

             

                      animated-umbrella-image-0002 Ta det försiktigt i stormen och ha en fin lördag 



#Johanne #Rebecca 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards