Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 augusti 2018

Av Malin wiper - 7 augusti 2018 17:15


 

I dag är det en sorgens dag för min mans bror Stefan somnade in i natt efter lång tids sjukdom, han blev 65 år gammal. Min man har sån sorg nu så jag försöker trösta honom så gott det går. Jag känner så med hans fru, barn och barnbarn. Stefan var en fantstisk person som det var lätt att tycka om. Vi träffade honom och hans fru innan vi flyttade hit för då hade han en bra period och kunde resa omkring lite med sin härliga fru och träffa släkt och vänner. Vi hade så trevligt så det kändes inte som det var flera år sedan vi träffats. Min man och jag har skrivit detta inlägg tillsammans 

                                         

 

   

Jag sa till min man att vi måste åka till yngsta brodern i Västerås för att träffas över en kopp kaffe så dom kan få umgås i denna svåra stund. Vi åkte iväg vid 10.00 tiden och Janne visade oss en blomsterbutik som inte låg så långt ifrån hans bostad. Vi ville ha med oss en passande blomma och jag hade tagit med ett ljus som vi kunde tända vid fikat. Blomsterbutiken heter Nya Gideonsbergs Blommor.

 

 

Det var jättefint därinne och hon som driver butiken var jättetrevlig och vi bestämde oss för en låg passande vas och här ser ni att hon binder en bukett till vasen.

 

 

Så här vackert blev det. Stefan älskade naturen och både jagade och fiskade så det passar med en vas som ser lite ut som ett flöte och hängande trollsländor

 

                                  

 

 

Vi åkte sen till Runes Café som är litet och mysigt med både gott fikabröd och smörgåsar.

 

 

Vi satt oss på deras uteplats som ligger mot ett lugnt mysigt bostadsområde med mycket kvar av träd och grönområde. Solen gassade så det var svårt att fota men jag tar med bilden ändå.

 

  

Innan kaffet drack vi lite vatten och ställde ut blommor och ljushållare

 

      

En av Stefans favoritgrupper Jefferson Airplane

 

 

Två bröder i sorg efter mellanbrodern Stefan. 

 

 

Här försöker dom trösta varandra. 

 

  

Här är bröderna hos mormor Anna Eriksson i Kåbdalis. Detta är i början på 80-talet och de har just kommit tillbaka från en fisketur i Kronogård. Stefan älskade sin familj, skogen, sjön och familjens hemman Ovansjö. Han var trofast, ömsint och omtänksam som person. Vi är många som har förlorat denna hedersman. Våra tankar går till hans hustru, Margareta, barn och barnbarn. Detta året blir tungt.

 

                          animated-flower-image-0144                                  animated-flower-image-0144                      

 

#Sorgens #Stefan #Gideonsbergs #Bukett #Runes #Uteplats #Jefferson #Trösta #Bröderna 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards