Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 augusti 2018

Av Malin wiper - 3 augusti 2018 19:45

  

Vi var in till Björklunds Kafferosteri och här ser ni en av dom manliga "Barista", jättegullig och skicklig kille. Detta Café ligger på aseatorget. Förra gången var vi till det andra stället dom har som ligger på Saluhallen Slakteriet. Klicka här för att se det inlägget

 

                                          


Dryckesglas

 

Det som är så bra är att kaffet är så otroligt gott så man behöver varken smörgås eller kaffebröd för att bli nöjd och belåten. Det finns ändå lite kaffebröd för den som vill

                                                    


Jag tog en dubbel supergod cappuccino som hade så många goda eftersmaker av både kaffe, choklad och lite annat. Man njuter när man serveras ett så lyxigt kaffe. Sen finns kaffesorterna att köpa där och även tillbehör. Det behövs ingen sked utan man skall dricka cappucinon direkt. Det är ju toppen för oss som inte ätit sötsaker på 15 dagar och inte har samma sötsug längre. Vi har desstuom dragit ner på matportioneran för vi får inte i oss lika mycket som förut. I dag kom jag i ett par svarta tunna byxor som jag köpte i juni.                                      


 

Min man är så förtjust i deras espresso så det var det han tog. Han säger att den är fruktig, mustig och krämig

 

               


 

Kolla in vilket läckert servettställ. 

 

 

Det är jättefint därinne men ljuset låg lite fel så jag tar bara med denna röda retro fotölj som stod där och lyste upp

 

                    


 

Dom har även små rätter med olika innehåll. Denna är en "Norwegian Fisher" som innehåller: Rökt lax, senap, majonäs, Potatis, rädisor, vattenkrasse, citron, rapsolja, äpple, dill, ägg och gräslök. Det såg jättegott och fräsht ut

 

 

Detta är räddad frukt som annars skulle ha slängts och förstörts har här används till att gör juice. Jag har smakat såna förut och dom är jättegoda. Klicka här för att komma in på en sida och läsa ang detta

 

      

Helt plötsligt dök namnet "Hayati Kafe" upp i min hjärna och här hör ni honom med Anki Nilsson

 

             

 

Hayati Kafe föddes 1941 i Istanbul i Turkiet, och han är en svensk jazzångare. Han är den enda manliga jazzångaren från Turkiet som blivit känd internationellt. Hayati har sjungit i hela Norden och i Estland, England, Tyskland, Frankrike, Nederländerna, Israel, Singapore, Thailand mm. Han sjunger på flera språk och har den senaste tiden blandat in låtar på ladino, hans modersmål i sin reportoar. 

 

                                       Njut av kvällen...animated-butterfly-image-0131

 


#Björklunds #aseatorget #Cappuccino #Servettställ #Fotölj #Norwegian #Rescued #Hayati       


Av Malin wiper - 3 augusti 2018 14:00

 

Den här nallen på Myrornas får representera hur jag har känt i värmen. Till och med kramdjuren lider..  . Nallen var gigantiskt stor och satt som på en tron och syndes direkt då man kom in. Myrornas second hand i Västerås är nåt alldeles extra. Det är stort och det finns alltid nåt som tilltalar och ofta nya saker och inga överpriser utan tvärtom. Dom är även fenor på att sätta upp häftiga dekorationer vad gäller kläder och annat så det syns. Personalen är hjälpsamma, duktiga och kan sitt jobb. 

 

 

Min man har behövt solglasögon i bilen och nu hittade han ett par helt nya Polaroid Premium 3D Glasses för endast 78 kr. Jag såg på Amazon att dom kostar 480 kr men på vanlig butik några hundralappar till

 

Det är såna man sätter ovanpå sina egna och jag har själv ett par lilabruna jag köpte på aoptik i Vaggeryd som jag varit jättenöjd med. Nästa gång jag byter vanliga glasögon så skall jag ha kromatiska eftersom jag är så ljuskänslig. 

 

 

Så här ser dom ut framifrån och min man blev jättenöjd. Han behöver inte ha dom ute utan det blir i bilen mest. Vi har två gamla solglasögon kvar men dom ger vi till second hand

 

     

Tracey Ullman med låten Sunglasses. Hon är född 1959 i Berkshire och är en brittisk komiker och sångerska. Hon fick sitt genombrott i TV-komedishowen Three of a kind 1981

 

 

Jag såg en sportväska med en apa på och märket är Paul Frank. Klicka här för att komma in på en sida där det finns olika typer och färger av denna väska. Dom kostar tydligen mellan 500 och uppåt. Väskan på bilden kostar drygt 80 kr

 

Klicka här för att se Paul Frank t-shirts. Klicka här för att komma in på Paul Franks hemsida. Paul Frank föddes 1967 i Pittsburgh och är en amerikansk tecknare, konstnär och modedesigner. Hans och Haylee Southons skapelser pryder kläder, accossoarer och många andra produkter. 

 

                                     


Paul Frank Pennfodral 

   

Det fanns även denna glansiga tygväska i samma märke. 

 

                     animated-monkey-image-0016 Nu önskar jag er en fortsatt apbra fredag..

                 

 

 

#Nallen #Myrornas #Polaroid #Tracey #Paul

Av Malin wiper - 3 augusti 2018 08:00


 

God morgon! Hoppas natten varit sömnrik trots bastuvärmen. En bild på månen som min son tog från vårt vardagsrumsfönster när han låg över hos oss förra lördagen

 

 

Vi stod och väntade i en rondell och såg denna FORD FAIRLANE från 1956. Så vacker tvåfärgad och snygga fälgar i samma blåfärg som billacken

 

      


     

Vi hamnade sen bakom bilen och jag försökte få så bra bilder som möjligt. Sen fick jag som vanligt bearbeta dom i photoshop 


Klicka här för att se ett klipp på en kille som byggt om sin morfars snöskoter till en vattenskoter

 



  

Till slut skiljdes våra vägar och bilen for ner på motorvägen medans vi tog gamla vägen hem. Arrivederci= farväl

 

      

Umberto Bindi med en passande låt: Arrivederci. Han föddes 1932 och dog 2002 i en ålder av 70 år i en hjärtinfarkt. Umberto Bindi var en Italiensk sångare och låtskrivare. Åren fram till sin död levde han i  fattigdom och hans musikförfattarskap väckte bara obetydligt intresse.

 

Klicka här för att se ett klipp där en kille byggt om sin morfars snöskoter till en vattenskoter 

 

                                venerdì saluto= fredagshälsning..

 

#Måne #Fairlane #Umberto

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards