Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 juli 2018

Buick 1963, Cadillac 1960 och Birdy

Av Malin wiper - 17 juli 2018 19:00


 

Dessa två skönheter stod sida vid sida på Erikslunds Shoppingcenter. Man blir ju bara så glad och lycklig varje gång man ser bilar som sticker ut i vår numera tråkiga stadsbild vad gäller bilar


 

En tjusig BUICK från 1963 i en ljuslila vacker färg. Den stod så fint på en parkering då vi stannade en bit därifrån

                                                       


 

Bredvid den lila bilen stod denna CADILLAC 6200 från 1960 parkerad.

                                             


 

Läckra vingar och häftig form på bilen

 

           animated-heart-with-wings-image-0005          animated-heart-with-wings-image-0005          animated-heart-with-wings-image-0005          animated-heart-with-wings-image-0005


      

Birdy med låten Wings som passar i och med bilens vingar. Birdy är en engelsk sångare, musiker och låtskrivare endast 22 år gammal. Birdy är hennes artistnamn. 


 

Sida vid sida


   

Det blir lite fler inlägg just nu för jag orkar inte så mycket annat än hålla mig stilla så mycket som möjligt. Har även överflöd av bildbilder och lite annat 


  

 Min man fick beröm hos Fysioterapeuten i går i Köping. Det brukar ta upp till ett år att bli så bra som han blivit på 2 månader. Han fick ett nytt träningsprogram och skall tillbaka igen så småningom. Ha det bra. Hjärtlig kvällshälsning  från Malin..   

 

 

OBS! är det nån här i närheten av Hallstahammar som har en fläkt över så kan vi köpa den. Skriv en kommetar då eller hör av er på: wiperium@hotmail.com



#Skönheter #Buic #Cadillac #Vingar #Birdy #Fläkt

 
 
Ingen bild

SmålandsJenny

17 juli 2018 20:18

Vilken butik hade problem med räkneverket? Så man inte beställer därifrån.

Malin wiper

18 juli 2018 08:48

Jag skrev i bloggen att företaget heter Dyson som vi skickade efter fläkten från. Dom hade 6 kvar så vi beställde en och betalade direkt. En dag senare fick vi mejl att det inte fanns nån kvar. Uttryckte mig fel när jag skrev räkneverk. Det borde ha stått på nätet att dom inte hade nån kvar. Dom glömde att ändra till 0 kvar. Jag trodde att sånt skedde automatiskt

Hoppas jag förklarat detta på rätt sätt

Ha en jättefin dag
Hälsning
Malin

 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

17 juli 2018 22:17

Hej!På histort channel finns ett program som heter counting cars.Dom köper såna modeller och gör egen design efter kundens önskemål.häftiga killar och de är så duktiga.Nu är det väl för varmt.Kram,Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

18 juli 2018 08:51

Det låter intressant. Synd att vi inte har den kanalen på vår tv. Kanske man kan se det på nätet. Skall vi ha alla kanaler som vi hade i förra lägenheten så kostar det jättemycket/månad här. Det gjorde det inte på förra stället. Det är så varmt så jag vet inte om jag klarar värmen i längden.

Så fort man duschat och tagit på sig rena kläder så kommer svetten och man känner sig sunkig

Ha en skön dag
kram från
Malin

 
Annelie

Annelie

18 juli 2018 18:46

Wow, vilken läcker färg den lila bilen hade.

Kramar om.. // Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

19 juli 2018 07:33

Den färgen är verkligen läcker och lite ovanlig i sin brytning

Tack för alla härliga kommentarer
Ha en toppendag
kramar från
Malin

 
Ingen bild

SmålandsJenny

18 juli 2018 20:44

Okej, dyson säljs väl av bla media markt med så därför jag blev osäker.

Malin wiper

19 juli 2018 07:29

Min man säger nu att han beställt den hos Digital Wherehouse som fungerar som Dyson men är billigare. Han sa fel till mig för Dyson är mycket dyrare. Missuppfattning igen mellan mannen och mig för han sa dyson men dom kallas för Dyson fläktar.

https://dwh.se/

Nu är den slut så den finns inte på sidan.

Ha en skön dag
Hälsning
Malin

 
Ingen bild

SmålandsJenny

19 juli 2018 08:06

Okej, då vet man vilken firma man inte ska välja beställa något ifrån eftersom dom inte verkar ha koll på lagersaldo.
Hoppas firman jag beställde ifrån funkar bättre, beställde inte en dyson eftersom man får avbetala väldigt länge med dom priserna. Enligt prognosen kommer den på tisdag, då nu lär det väl va mulet å svalt resten av sommaren, haha, här har det kommit regnskurar varje dag sedan jag beställde. E bara 20 grader ute...

Malin wiper

19 juli 2018 08:24

Håller med för står det att det finns fläktar på lager så skall det finnas. Tyckte också det var konstigt att en Dyson bara kostade 900 kr än om det var en bordsfläkt. Vad bra att du får hem en fläkt och som du säger så kan det bli sämre väder men vi har varmt fortfarande än om det verkar som vi kanske får regn nu. Precis när jag skrev detta så kom solen tillbaka ;(. Vad bra att ni har fått regn och lite svalare. Det hoppas jag på här också

Ha en fin dag
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards