Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 juni 2018

Av Malin wiper - 25 juni 2018 14:00


 

I torsdags fick vi hem vår nya tvättmaskin och det var en jättetrevlig kille som levererade den. Denna tvättmaskin är så tyst så vi har måst gå in i badrummet för att kolla om den stannat. Det hörs ju knappt nåt och det känns helt underbart. Dessutom tvättar den jättebra och detta är den andra nya tvättmaskinen jag haft under alla mina levnadsår. Det beror nog på att jag bott i eget hus bara 3 gånger genom livet. Förr kunde jag gå ner i tvättstugor eftersom det inte förekom sköjmedel av värsta sorten på alla tvättade plagg som det gör numera.

         

 

Det är en toppmatad whirpool 6 kg TDLR 60230 och vi köpte den på Media Markt på Erikslund


 

Trots att tvättmaskinen tar lika mycket tvätt som vår förra så är den mindre och lättare så den gick inte ända ut mot dörrlisten. Efter stambyte och renovering av badrummet så får vi dusch och då blir det ännu mer plats.

 

Klicka här för att se ett lustigt klipp med Mr Bean i tvättstugan

 

                                   


Bauhaus


   

Den har dessutom en skärm så man kan ställa tvättid, starttid mm. Dom både levererade tvättmaskinen, kopplade in den och tog med sig den gamla, så bekvämt och bra för oss som har skadade kroppar. Visserligen kostar det lite men vi fick ju tvättmaskinen så billigt på grund av rea och demoexemplar


 

Det är vackert och lyriskt ute nu. 

 

 


   

      soap bubbles - GIFMANIAHoppas ni har en bubblande skön dag so far

 

 

     

Gigantiska såpbubblor. Klicka här för att se en "Bubble Show"  

 


#Tvättmaskin #Media #Bean #Skärm #Såpbubblor

Av Malin wiper - 25 juni 2018 08:30


     

Dea Axelssons  Erikslunds Shoppingcenter hittade jag denna topp i skarp blå färg som är lite mörkare än på bilden. Gillar att ärmen slutar i en trumpetärm vid armbågen. Den har lite längd och slitsar på sidorna. Jumpern kostade bara 199 kr. 

 

Myrornas second hand hittade jag detta silverhalsband för 125 kr och jag antar att det var mer värt från början för det var inlåst i ett skåp. Det var lite extra och jättefint på halsen med pärlan som satt längst ner. Klicka här för att se en fantastiskt ovanligt och vackert smyckeskrin hur det är tillverkat                                   

 

     

Halsbandets hänge liknar i formen dessa örhängen som jag fick av min väninna A-G i Vaggeryd för nåt år sedan. Dom gillar jag också till tusen och har dom till finkläder. 

 

     

Klickbilder. Till den blå toppen tänker jag ha dessa armband som jag fått av min vän Pisan

 

    

 Fin speldosa. Klicka här för att se ett klipp på ytterligare en. Klicka här för att se ballorinor i neon. Klicka här för att höra Siv Malmqvist i Melodifestivalen 1969 med Prima Ballerina

 

                          animated-ballet-image-0129               animated-ballet-image-0129               animated-ballet-image-0129

       

Klickbilder. Blus för 35 kr på myrornas, bild 2 topp från Kapp Ahl, bild 3 toppen under second handblusen, bild 4 annan top jag köpte på Kapp Ahl billigt men bra kvalitet. Alltid bra att ha toppar man kan ha under både jackor, koftor, blusar och poncho

 

   

Vi hittade även detta knivfack för 10 kr. Det finns annars på IKEA och går under namnet "variera" där kostar det 49 kr. Vi har tre av våra gamla knivar kvar som vi skall ha i detta ställ. Dom är så bra så vi vill inte göra oss av med dom. Sen har vi köpt ett nytt stående knivställ  där dom nya knivarna sitter. I dag skall vi åka till köping eftersom min man har tid hos Fysioterapeuten. Han tränar varje dag och funktionen i armen förbättras ständigt men det kommer att ta tid att få till det fullt ut. 


   -lig hälsning från Malin

 

 

 

#Dea #Silverhalsband #Kapp #Ballerinor #Knivfack

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards