Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 juni 2018

Av Malin wiper - 19 juni 2018 13:30


 

I dag har jag klippt mig hos Hårstudio Professional som ligger i centrum av Hallstahammar. Ilona som klipper mig är jättenoga och skicklig så jag är alltid nöjd. Min man har både blivit klippt av henne och en duktig kille.

 

Klicka här för att se när jag var dit sist


 

Mr T följde med mig men gick först ut och promenerade lite innan han satt sig med en tidning och väntade. Han är inte i så bra form i dag och har sovit dåligt. Fast magen känns bra

 

                                    


Länna Möbler


 

Här sopar Ilona upp mitt avklippta hår. Gillar både hennes kläder och hår som klär henne jättebra. Hon fick klippa bort 2 cm hela vägen upp och jag kortade av luggen som jag hade tänkt låta växa ut men det funkade inte. Det blev som en tjock korv utan form. Lika bra att köra med den vanliga frisyren. 

 

                                          


Väggklocka i vinylstuk från Amazon 


Jag köpte mig en hårstyling med med värmeskydd, UVA skydd mm som heter Milk Shake incredible milk 12 effekts. Den har fått 5 i betyg av 5 möjliga och den luktade lite karamell men lukten gick bort efter ett tag och jag verkar tåla den.


 

När vi sen gick mot bilen så ville jag att min man skulle fota håret baktill men det blåste nåt otroligt ute i dag men man ser ändå att hon stylat håret. Jag är jättenöjd men jag måste snart tona håret för det var ett tag sen


  

Här ser ni Centrumhuset där det står 5 flaggstänger och blomkrukor mellan varje. I det huset finns det lite av varje såsom restaurangen Home, inredningsbutik, klädbutik och klackbar där det även finns klockor mm

                        

      

Vi har 3 matbutiker i samhället Coop, ICA och Lidl. Ett stort torg framför Coop med massor av bänkar runtom där folk verkligen sitter då vädret är fint. Tyvärr så skall Coop lägga ner till hösten och det känns tråkigt. I Vaggeryd där jag bodde i 17 år la dom ner Coop bara ett tag efter vi hade flyttat. 

 

     Nu önskar jag er en riktigt blomstrande dag

 

     

Den kvinnliga saxofonisten Candy Dulfer med Pick Up The Pieces

 

 

#Hårstudio #Magen #Ilona #Milk #Håret #Centrumhuset #Coop #Candy

Av Malin wiper - 19 juni 2018 08:30


     

Dennis Lyxzén och Mikkey Dee framför här Metallicas "Whiplash" på Polarprisgalan 2018. Jag blev faktiskt lite omskakad av framträdandet och det gick över i gåshud då killen på Cello spelade så ofantligt bra och med en sån känsla så jag kan tänka mig att golvet vibrerade. Melankoliskt men så vackert och kraftfullt. Trummisen är ju också suveränt skicklig och sångaren lever sig in i musik och text så allt föll på plats. Jag blir alltid överraskad av mig själv för jag kan knappt bestämma vad jag har för musiksmak för den är så bred och spänner över många genrer.

 

                                            cellos - GIFMANIA 

 

Mikkey Dee är numera trummis åt gruppen Scorpions som jag själv lyssnat mycket på. Förut var han med i Motörhead

 

                                   


Sellholm en av många kragar för nackskador 

 

Nu har vi 14 grader varmt och ingen sol än så länge. Jag skall till frissan för håret är helt vildvuxet. Nu har vi sovit bättre då allt lugnat ner sig. Hoppas ni alla får en toppendag och tack för att ni tittar in till mig.

 

Här kommer några tv tips:

 

Skogens vita konung på svt play. En fantastisk dokumentär som jag verkligen njöt av att titta på.

 

Den rockande barberaren. En dokumentär som handlar om en barberare på Hisingen som även är sångare och gitarrist. Verkligen härligt retro 1950-1960-talet 

 

                           animated-hairdresser-image-0079                                     animated-hairdresser-image-0079  

 

 

 


#Dennis #Mikkey #Metallica #Polarprisgalan #Cello #Skogens #Barberaren

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards