Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 juni 2018

Av Malin wiper - 18 juni 2018 16:00


 

Det har öppnats en ny butik på Erikslunds Shoppingcenter som heter "Normal". Klicka här för att läsa om butiken Normal som funnits i både Danmark och Norge sen tidigare

 

Inlägget är skrivet för några dagar sen men jag la till lite längst ner


Det var ljust och fint därinne och en blandning av allt möjligt. Bra märken till lite lägre priser och det luktade inte parfym utan ventilationen kändes helt okay. Vi köpte Neutral handtvål och diskmedel. Man slipper både parfym, parabener och färgämnen. Vi har köpt av det förut och varit nöjda. Diskmedelsflaskan innehåller 1 liter och kostar 19 kr. Annars kan man få betala upp till 35 kr för 1 liter av Neutral. Påfyllningspåsen med tvål kostade 22 kr. Annars kan den kosta upp till 26 kr

 

                                                              

Diskborsten Torsten


   

Jag hade slut på min foundation men där hade dom mycket att välja på. Köpte denna som bara kostade 55 kr och heter Matte Made In Heaven. För att kolla att man tål en produkt så kan man smeta ut lite i armvecket på kvällen. Har man ingen klåda eller andra utslag på morgonen så tål man produkten. Jag är sk "vinterkvinna" och passar bäst i kalla färger. 

 

                                         


Sminkväska från Gosa


  

Sen köpte jag mellanrumsborstar för 17 kr för 5 st. På apoteket får man ge ungefär samma pris men jag gillar dessa gulvita som är lite hållbarare efter att jag testat såna förut. Jag använder 3 olika storlekar

 

                                              


Halsband med hänge i form av tand från Black Pearl

 

I går fick vi lite regn men inte så mycket som skulle ha behövts. Jag har fått till det ganska bra hemma nu så vi kan sitta i köket och äta. Sovrummet är som vanligt nu igen och det känns fantastiskt. Nu är det bara min mans kontorsmöbler kvar och det tog vi i förrgår. Det känns som vi fyttat igen och sen flyttat in och känslan kom tillbaka av entusiasm för att sitta i köket och äta frukost på morgonen blir man positiv av på grund av dom stora fönstren som släpper in massor av ljus och även balkongdörren. Min man var ute med sin bror i lördags och dom hade åkt omkring lite överallt och hittat ställen som Mr T vill ta med mig på i sommar. Dom både åt och fikade men han glömde ta med kameran. I går började vi piggna till efter fönsterbyte-äventyret.

 

     

Här kommer en cover på George Formbys When I'm cleaning windows. Han som sjunger är Paul Casper och jag tycker han gör det riktigt bra.

 

                                    


Ukelele

 

Klicka här för att höra orginalversionen med George Formby. Han dog redan 1961 i en ålder av 64 år. Han var en engelsk sångare, skådespelare och komiker. Han spelade ukulele och banjolele och blev Storbritanniens högst betalda underhållare. Jag blev så trött och konstig efter detta med min mans ambulansfärd mitt i natten så jag har inte gjort nåt utan vi kollar film och bara myser tillsammans. Det kommer en dag i morgon också förhoppningsvis. Sköt om er och ha det så bra

 


#Normal #Neutral #Matte #Mellanrumsborstar #Paul #Formby

Av Malin wiper - 18 juni 2018 11:15

  

       


I går kväll var det dramatiskt här för min man blev dålig. Han fick värk i magen, kallsvettades och var illamående. Han trodde det var nåt vi hade ätit men trots en Omeprazol så hände inget och det blev värre så jag var tvungen att ringa ambulansen för transport till Västerås Sjukhus

 

        


Dom kom väldigt fort och var trevliga och proffsiga. Dom åkte iväg med honom och där stod jag i nattlinnet jätteorolig. Jag kunde inte sova trots att klockan var ca 01.15 på natten. Jag satt mig och såg på en film på tv men uppfattade inte mycket. Till slut var jag tvungen att ringa till kirurgakuten och där fick jag prata med gullig person som kopplade mig men dom svarade inte så hon bad mig ringa senare. Ringde tre gånger men dom hade fullt upp att göra på akuten så ingen var på kontoret.

 

      animated-ambulance-image-0008 


Gav mig till tåls ett tag till och sen ringde jag min mans mobil. Han svarade och jag andades ut och fick reda på att han haft ett gallstensanfall och att läkaren var där nu så han skulle ringa upp mig efterråt. Han är opererad för gallan men det var många år sedan. När han ringde sen så hade stenarna passerat så han mådde mycket bättre och skulle få åka hem med sjuktransport 05.00 Jag är ju så dramatisk så jag trodde att allt var kört nu men vet ju att vi båda har åkt ambulans ett antal gånger och ändå kommit tillbaka. Jag har själv haft ett stort gallstensanfall för några år sedan och fick då åka ambulans. Efter det så har jag blivit titthålsopererad och har varit bättre än någonsin i magen.

 

            

Alla andra prover dom tog på honom var helt normala så jag slappnade av och väntade på min man. Han såg mycket bättre ut när han kom hem så jag förstod att det nu var över och eftersom vi båda inte sovit nåt så gick vi och la oss och sov till 09.30 sen piggnade vi till och kommer tröttheten efter så lägger vi oss tidigare. Jag hann tänka hemska tanken att mista min man och det skakade om mig rejält. Han är ju inte bara min älskade man utan min bästa vän efter 28 år tillsammans. Han har gått igenom både hjärtinfarkt, stroke, divertikulit, hjärtflimmer och mycket mer. Han och min son betyder allt för mig så jag är så lycklig att han är hemma igen och mår bättre.

 

      

 

Nu kom solen fram men det är fortfarande väldigt tryckande. I förrgår natt så hade vi åska, blixt och dunder. Jag skall nu in i duchen och sen tar vi det lugnt och bara gör lite småsaker hemma. Ha nu en fin början på veckan kära ni 

 

 

#Ambulansfärd #Gallstensanfall

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards