Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 juni 2018

Av Malin wiper - 16 juni 2018 08:00

 

Just nu känns det som jag gått på grund och måste ta en liten bloggvila över helgen. Jag har fått antydan till magkatarr och en förlamande trötthet. Vi skulle träffa min svåger i helgen och åka ut en sväng och se oss omkring men min man får åka ensam till honom och umgås för jag orkar inte och då kan jag färdigställa lite hemma också i lugn och ro. Det tog bara stopp och bloggen blev mig övermäktig och då är det dags att dra i bromsen. Det kommer ändå in ett redan färdigskrivet inlägg i dag men sen är det tomt tills nästa vecka                                                 

 

 

Jag vill ju inte kapsejsa helt utan göra lite sånt man inte kunnat under dessa dagar då ingen är i lägenheten.   

 

 

Såg en läckert gul buss på Erikslund en dag och det såg ut som en orkesterbuss men det stod inget namn på den. Det kanske är en husbuss för en del köper ju gamla bussar istället för husbil. Nu kom jag på ett talesätt från min uppväxt och kanske längre tillbaka: Nu  går skam på torra land. Det betyder att "nu går det för långt". Ibland dyker det upp ordspråk som man kom ihåg från uppväxten men dom används inte inte lika mycket som förr.

 

 

Nu seglar jag vidare till vilolandet och gör bara det jag känner för.

 

 

Hoppas ni får en helg med vind i seglen och att ni får både vila, ha roligt och äta gott

 

     

Alejandro fuentes med Sail Away. Han föddes 1987 i Chile och slutade på tredje plats i norska Idols tredje säsong 2005. 

 

                                           

 

 

 

#Bloggvila #Magkatarr #Kapsejsa #Buss #Vilolandet #Seglen #Alejandro

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards