Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 juni 2018

Av Malin wiper - 15 juni 2018 13:00

 

Hantverkarna kom 07.00 så vi åkte ut och när vi sen kom hem 12.00 så var alla fönster klara. det ser fantastiskt fint ut med nya snygga fönster, bra utfört arbete och persienner utanpå som ser jättefina ut med praktiska fästen. Nu vet vi inte om dom kommer tillbaka och tilläggsisolerar yttre sovrumsväggen och badrumsväggen. Vi får ringa och fråga men nu kan vi i alla fall göra klart kök och vardagsrum. Hurra!!!. Nu kan vi börja ställa tillbaka alla möbler och det känns helt underbart. 

 

              

Oldalak

 

 

Vi var ute och åkte lite överallt på både små och stora vägar. Här var vi tvungna att bromsa in för vi såg en "Sittande" ko..  Det har då aldrig jag sett förut. Bredvid låg en vit ko med sina kalvar

 

                      

 

 

En riktigt mäktig ko. Mina favoritdjur är kor, fåglar och katter. Det dyker alltid upp nåt extra när man åker dom små vägarna.

 

 

Efter korna så dök det upp en jättehäftig traktor vid en lada. Jag är så faschinerad av traktorer och arbetsfodon. Vi skall besöka traktormuseumet i Sala så fort vi kan. 

 

 

Sen såg vi två ståtliga hästar som gick och betade i en hage. ögonbildlarna håller flugor borta och tack och lov så ser dom igenom bindeln. 

 

                         

 

 

Det är så vackert nu utefter dom små vägarna så man blir hänförd

 

                                                                                                   

 

 

Ett tag låg vi bakom detta hölass och vi hade ju ingen brådska

 

 

Lite här och där ser man tomma fiberkabeltrummor så digitaliseringen pågår även på landsbygden.

 

     

Jag tittade på Polarpriset i går och det är så kul att Metallica  var en av pristagarna. Jag är ju lite av allätare så jag har lyssnat en del på dom också genom åren. Här är en av favoriterna Nothing Else Matters. Galan verkar ha sänts från en annan lokal denna gång för det såg lite mer intimt och mysigt ut på scenen. Man fick en helt anna känsla och det var mer avslappnat. Jag gillade även den andra pristagaren  institutet Afghanistan National Institute of Music, under ledning av Dr. Ahmad Sarmast på grund av kämparandan och en tendens att försöka förändra. Jag har lite svårt för att förstå att man kan förbjuda musik och allt som är roligt och givande i livet. Hur kan dom ha så tråkigt dessa som sätter agendan. 

 

                               

Emp

 

Det blåser rätt mycket ute och är kallt i skuggan men det skall bli varmare i helgen har dom lovat. Själv mår jag bra när det är lite kallare och fläktar skönt. Nu önskar jag er en fortsatt fin fredag

 

 

#Fönster #Ko #Traktor #Hästar #Hölass #Fiberkabeltrummor #Metallica

Av Malin wiper - 15 juni 2018 06:45

  

Hej på er! Jag sätter in ett kort inlägg för hantverkarna kan dyka upp och vi måste ge oss iväg. Jag var ute och kollade på Aftonbladet nätet i går och såg att Elvis Presleys trummis D.J Fontana dött och han blev 87 år. 

 

 

                                                                

 

D.J Fonana föddes 1931 i Shreveport, Lousiana och var en amerikansk trummis som spelade med Elvis i 14 år. Sedan dess har han varit trummis till ex Dolly Parton. Roy Orbison, Carl Perkins, Paul McCartney, Ringo Starr, Ron Wood och Keith Richards. Klicka här för att höra honom spela till en Elvislåt 

 

     

Här ett musikklipp med Elvis och D.J Fontana vid trummorna. R.I.P..   

 

 

Nu önskar jag er en jättefin och njutningsfull fredag så här inför helgen.                  

En bild jag tog 2017                                                      

 

#Fontana #Elvis 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards