Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 juni 2018

Av Malin wiper - 12 juni 2018 12:00

 

Här ser man en av gatorna i Hallstahammar då Cruisingen slingrade sig fram. Längst fram en  BUICK SKYLARK från 1967

 

                                                            

Gyertyak                     

 

 

En olivgrön skönhet som hade dörren öppen för vädring i värmböljan vi haft. Det är en BMW ZR  från 2010. Ingen veteranbil men väldigt vacker ändå. Det finns ett antal nya bilar som sticker ut och kan bli 2100-talets veteranbilar.. . Vi har själva haft en begagnad BMW som var röd från 1989 då vi bodde i Katrineholm. Den såg helt ny ut och lacken var fantastiskt fin. Den hade vi för att dra vår ADRIA husvagn. Till slut blev bilen för dyr då vi flyttat till Vaggeryd och blev sjuka efter ett tag och inkomsten minskade. Vi sålde den då till en kille 

 

                                    

 

 

En lite rockigare bil i form av en CHEVROLET från 1963

 

     

Big Black Chevrolet med Jerry Williams

 

                          

 

 

Tre killar njuter i en DODGE DART 270 TL 1-P från 1963                    

 

Här kommer en jättefin ljusgul OPEL KAPITÄN P från 1962. Hade även varit roligt att se en Opel Rekord  

 

  

På en gräsmatta inte långt ifrån oss stod denna DODGE CORONET från 1958. Detaljrik med vita vingar och ljusgul grundfärg

 

 

Här ser man också hur mycket bilar som ringlar sig fram. Detta är en PONTIAC från 1964

 

Jag trodde inte att jag fotat så mycket men när jag började arbeta med bilderna så blev jag förskräckt över min besatthet men roligt är det..  

 

                                     

 

  

En bild min son skickade till mig där även jag får vara med. Det är min sons arbetskompis och vän som har äger denna Mustang från 2016. Den finns även här 

                                     


Det är så härligt ute nu då det är svalare och lite vind som gör att man känner sig fräschare. Vi åkte ut en tur med förhoppning om att nån varit och gjort lite mer åt fönstren men icke!. Vi får kontakta bostadsansvarig för vi har lite frågor runt detta. Ha en fortsatt fin tisdag

 

 

#Cruisingen #BMW #Chevrolet #Jerry #Dodge #Kapitän #Pontiac

Av Malin wiper - 12 juni 2018 06:00


 

Nu fortsätter jag visa lite bilder från Hallsta Cruising. En svart/vit snygging rundar hörnet i rondellen

 

                                       


 

En svart skönhet med röda fälgar som en snygg kontrast


Tjusig och elegant herrgårdsvagn av nåt märke jag inte kan utläsa 


 

Trafikvakterna hade fullt upp att göra denna dag och bilarna hankade sig långsamt fram i dom långa köerna 


 

På macken samlades många bilar och folk stod och pratade och umgicks. Detta är en CADILLAC från 1959 


         

  

Alla bilar från det jag växte upp och även före är ju rena rama designerkonstverken. Allt är så likartat numera när det gäller bilar och mycket annat. Det är tillrättalagt tråkigt och vi hade inga överraskningar om inte dessa bilar funnits och entusiasterna som sköter om dom. Sen allt runt bilarna med klädsel hår och musiken gör att vi får ett levande samhälle. Det är verkligen kulturhistoria

 

     


 

Vit som snö står en OLDSMOBILE från 1955 och ljusar upp tillvaron. Detaljrik till tusen

 

                                               

 

     


 

Härligt att få kolla in i den välskötta motorn på denna FORD från 1950 


                                                                              


  

En pratstund passar bra mellan varven. Klicka här för att se en läcker Saab jag fotade 2017 


   

En bevingad dröm, så häftig! 

 

                  animated-heart-with-wings-image-0010                                           animated-heart-with-wings-image-0010   


I dag på morgonen är solen tillbaka men jag hoppas det blir lagomt varmt och inte så tryckande. Var tvungen att gå upp jättetidigt i morse för att vi båda skulle hinna duscha innan hantverkarna ev skulle dyka upp. Jag är så ljuskänslig så att vara utan persienner på dagarna då solen lyser in är ingen höjdare så jag hoppas dom snart slutför fönstren. Vi är tvungna att vara klara 07.00 för säkerhets skull så vi kan åka ut då. Nu hoppas jag ni får en fin tisdag kära ni som tittar in 

 

 

#Hallsta #Fälgar #Herrgårdsvagn #Trafikvakterna #Cadillac #Oldsmobile #Ford #Bevingad 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards