Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 juni 2018

Av Malin wiper - 8 juni 2018 18:00

  

I torsdags innan vi åkte hem så tog vi en glass i Kolbäck på Café Tårtan som nu fått nya ägare och skall heta Café Bella (det kommer en hemsida snart). Glassen var från Engelholms glass och var supergod. Vi satt ute och myste i deras cafémöbler.

 

                                  


Ergonomisk glasskopa från Kitchen Craft


 

Det går även att beställa våffla med vaniljglass och jordgubbssylt


    

Här ser ni Nisse som nu driver Cafét och han var en jättetrevlig man som vi samtalade med en stund. Vi träffade även hans fru som också var pratglad och mysig. Bra att Cafét togs över så inte allt dog ut för vi har verkligen tyckt att det varit roligt att gå dit och fika emellanåt. Lycka till ni som hade cafét förut och tack för trevliga kaffestunder

 

                                                

 

Klicka här för att se när vi sist var till fd Café Tårtan som nu har bytt ägare


 

Det kommer även att serveras mat och här ser ni tips på en Libanesisk rätt. Vi åt Libanesiskt rätt ofta dom åren vi bodde i Småland


 

Sen åkte vi hem på gamla fina vägen

 

 

Jag såg två råddjur springa över vägen och hann få en bild på det ena

 

     

Jag såg en kanadagås med sina 8 små dunbollar..  .  

 

     

Nu kände jag för Peps Persson och väljer en låt man sällan hör som heter "Alldeles lagom". Önskar er en härligt lagom kväll

 

                                 

 

    

 


#Bella #Engelholms #Våffla #Nisse #Libanesiskt #Råddjur #Kanadagås #Peps

Av Malin wiper - 8 juni 2018 13:30


I går då vi var ute hela dan så körde vi in på ett ställe där det fortfarande fanns lite båtar som inte sjösatts än så jag gick runt där lite och fotade. Antar att detta är en öppen segelbåt


 

Denna segelbåt var fantastiskt fin med sina träinslag

 

                               

Sailing boat earring from Etsy

 

 

 

En blå dröm med namnet Michelle   

 

      

Då kom jag att tänka på låten Michelle med The Beatles. Nu gick det att länka igen men vet inte hur länge det funkar

 

 

På ett ställe stod denna blå traktor som drar båtarna till vattnet

 

 

På ett annat ställe stod denna motorbåt på sin båtvagn

 

                                

 

 

En annan modell av motorbåt

 

 

Jag lägger in en bild på då vi stod och väntade vid en järnvägsövergång så det blir lite omväxling. På detta tåg stod det "Putte Wickman" han var skicklig klarinettist som gick ur tiden 2006 han blev 82 år. Jag hann inte få med hans namn på tåget för det var min man som såg det

 

 

Vi kommer att rulla fram efter dessa dagar då vi inte kan vara hemma. Eftersom vi åker ut redan 07.00 så brukar vi åka runt lite sen vila. Efter att dom öppnat på City Gross i dag så tog vi en kopp kaffe och varsin sån här läckerbit som är vit kladdmuffins. Supergoda och inte så söta. Vi hade tänkt ta en liten smörgås var men dom var inte färdiga för vi är ju ute så tidigt nu. Vi åkte vidare men vid 13.00-tiden åkte vi hem för att se hur långt dom hunnit. Det visade sig att dom inte varit i våran lägenhet i dag så vi hade kunnat stanna hemma och det kände jag på mig men min min man ville åka iväg. Dom kanske dyker upp efter lunchen. Nu blir vi inne ett tag och då passar jag på att skriva detta inlägg. Vi har inte den orken som vi trodde att vara utan lägenhet på dagarna och det beror nog på att vi har våra skador och jag är utbränd. Bävar för stambytet till hösten som är hela 6 veckor. Hoppas Svenska Spel ringer så man kan resa iväg nånstans..  .

 

                                       

 

Hoppas ni alla har en fin helg att se fram emot. Vi skall på Hallsta Cruising i morgon som firar 10-årsjubileum i år. Det blir inte förrens 18.00-21.00 och då skall vi möta upp min son som kommer hit med en kompis som har en Mustang. Vi skall ev få åka ett varv med den bilen 

 



#Båtar #Träinslag #Michelle "Beatles #Motorbåt #Putte #Järnvägsövergång #Putte #Kladdmuffins

     

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards