Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 juni 2018

Av Malin wiper - 6 juni 2018 15:00

 

Så här såg det ut längst ner i trapphuset i dag och det ser värre ut i verkligheten. Fullt med kvistar och löv som låg utspridda och mitt i allt plastförpackningarna med plastskydd som vi skall lägga över möbler när dom arbetar i lägenheten. Dessa rullar låg i en kartong precis vid ingången men rullarna är nu utspridda i farstun och kartongen dom låg i är slängd mot källardörren. Det är antagligen nåt busstreck. Trist att det inte går att ställa nåt offentligt utan att det saboteras. Skräpet i trappen kom från rabatterna på gården.

 

                        


paintpro

 

 

När vi körde ut från vår parkening så låg vi bakom detta ekipage. Som ni ser så har vi ett Zoo Center bara ett stenkast från vår bostad

 

 

Vi åkte iväg mot Erikslunds Shoppingcenter för att kolla in all rea som dom har på butikerna nu. Mötte ett motorcykelgäng. Min man kan köra korta bitar nu så jag kan fota från bilen

 

 

Vi kände för att slarva lite och tog en urgod rulltårtsbakelse på City Gross. Allt är bakat från grunden på deras bageri. Två såna bakelser och varsin kopp kaffe går på 50 kr sammanlagt. Dessutom är dom inte så söta så man får inget sockersug och vill ha mer. Då är det bra råvaror

 

              

 

 

Vi köpte 6 kökshanddukar på Hemtex och sammanlagt kostade det bara 90 kr. Det fanns inte så många mönster och färger att välja mellan men vi har så många färggranna så det funkar med dessa också som motpol

 

                

 

 

En riktig snygg veteranbil dök upp utefter vägen när vi åkte hem.

 

 

Ytterligare en bil som är en CHRYSLER NEW YORKER från 1968. 

 

 

Vi stannade till i Kolbäck för att gå på Hemköp och handla bland annat Erik Lallerstedts Caesarsallad som var slut på vårt ICA. Då såg jag denna Monark trehjuling, praktiskt med en stor trådkorg baktill

 

 

Därute på deras anslagstavla så såg jag att Uno Svenningsson kommer till Westerqwarn 11 augusti. Chris Kläfford kommer dit 23 juni. Jag har ju sett Chris men där han uppträdde då var ljudet så dåligt och bara ekade så lokalen passade inte till ett sånt evenemang. Både jag och min son gillar Uno Svenningsson. 

 

Nu har jag fått tillbaka länkfunktion och även HTML. Tack!. Några minuter senare så funkar inte länkarna igen..  . 

 

                                                                                 


    

Uno Svenningsson med "Du kommer ångra det här". Nu är vi hemma igen och har ätit en god sallad och myst en stund. Det är dags att sätta igång med finliret innan hantverkarna kommer i morgon. Jag skall städa lilla toaletten och lite annat småpyssel. Ha nu en skön dag ni som tittar in.

 

         

#Trapphuset #Ekipage #Motorcykelgäng #Rulltårtsbakelse #Kökshanddukar #Chrysler #Monark #Uno 


Av Malin wiper - 6 juni 2018 09:15


  

Vi blev lite betänksamma ang detta med fönsterbyte på nationaldagen. Därför gick min man ner i trappen för att fråga hantverkarna som höll på i en lägenhet under oss i går. Det visade sig att dom inte fick arbeta på denna röda dag så dom kommer i morgon istället. Jag antar att dom inte tänkte på detta då dom skrev datumet på vår dörr. Som synes ovan så har vi inte missförstått nåt. Vi är bara lättade för nu hinner vi fixa finliret och även tvätta lite mer så vi har allt i ordning dessa 5 dagar då hantverkarna är här

 

                                                           Juni

 

     

Fönsterputsare med svindlande utsikt. Själv blir jag nästan höjdrädd då jag står på en stege

 

 

När jag gick utefter ån i Köping i måndags så såg jag detta träd där två hade ristat in sin kärlek sen har nån strukit över det hela.  Man börjar fundera om det är kärleksparet själva eller nån annan

 

                                                                 

                 

Vi hade bara 10 grader varmt i morse men solen skiner för fullt. Jag själv mår bättre då det är lite svalare och man känner vindens drag. Vi har inget planerat i dag utan fortsätter fixa lite hemma och sen åker vi ut en sväng. Nån Nationaldag har jag aldrig firat utan man var bara glad att få en ledig dag från sitt arbete. Numera känns alla dagar som helg i och med att man inte har nåt jobb att gå till

 

 

Simma lugnt och ha en jätteskön och njutningsfull dag. kram från Malin. Ett lite krystat inlägg för jag har inget att skriva om just nu.

 

   

Van Morrison med låten Cleaning Windows.

 

Tyvärr har det blivit fel på min länkfunktion så jag kan inte länka till ställen och personer. Därför sätter jag in en vanlig länk som ni får klicka på istället för klicka här som är mitt eget påhitt: https://www.vanmorrison.com/ Jag har skrivit till bloggplatsen men inte fått nåt svar. Äntligen har i alla fall min videofunktion på bloggen rättats till efter flera månader. Nu såg jag att inte heller HTML funktionen fungerar. Jag har varit jättenöjd med bloggplatsen som är lättmanövrerad och fel kan det bli men dom måste åtgärdas snabbare. Så fort allt runt mig lugnat ner sig lite så skall jag öppna en reservblogg

 

   

#Nationaldagen #Kärlek #Svalare #Van

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards