Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 maj 2018

Av Malin wiper - 26 maj 2018 21:15


Vi hämtade upp min mans bror och sen åkte vi till Borgåsunds Hamncafé som öppnade i dag inför sommarsäsongen. Nytt för i år är att man även kan sitta och fika, mysa på baksidan av cafét och njuta av vattnet och fina båtar 


Männen trivs som synes och hugger in på dom goda smörgåsarna. Kan man ha det bättre än att sitta och mysa med gott fika och härlig utsikt 

 

                                                               


Nordic Design Hub 

 

Jag tog en smörgås med ost och skinka och dom är suveräna på att dekorera smörgåsarna. Både pålägg och bröd var av hög klass med bra råvaror

 

       

Klickbilder. Bild 1 jag själv, bild 2 min mans urgoda köttbullssmörgås. Bild 3 svågerns njutbara räksmörgås. Bild 4 ett litet rött hus en bit ut i vattnet  

 

Såg denna kille i en kanot en bit ut och han fiskade glatt.

 

                      animated-fishing-image-0080


  

Inomhus är det så snyggt inrett och dekorerat. Vi skall ju dit flera gånger så jag tar andra bilder då för nu får jag inte med allt.


Klicka här för att se när vi var där 18 juni 2017


    

Ett bord inomhus i form av en båtför

 

    

Air - All I Need. Air är en fransk musikgrupp


 

Här ser ni fina och trevliga Ova som var den vi träffade först där. Hon arbetar även på Hallstaparken.

 

                                

Katka 5212       

 

 

Sen träffade vi Susanne Croner till höger som driver cafét och även Hallstaparken. En av hennes medhjälpare till vänster  och dom är lika fina och trevliga dom så man tankas med positivitet och glädje 

 

                                      

Dessertskålar från dryckesglas

 

Sen åkte vi ut på nya äventyr runt Västerås. Efter att vi kommit hem så var vi så trötta och svettiga så vi bara myste och kollade på film. Hoppas ni haft en toppendag i den fortsatta sommarvärmen

 



#Borgåsund #Smörgås #båt #Dekorerat #Bord #Air #Ova #Susanne  

Av Malin wiper - 26 maj 2018 07:30


      

Kolla in vilken kul och läcker bordsfläkt jag köpt till min lilla datorplats. Det var min man som såg den på Flying tiger copenhagen Erikslunds Shoppingcenter. Jag har så litet skrivbord så det ryms inte nåt stort men fläkten funkar jättebra när jag börjar svettas i ansiktet. Den kostar endast 40 kr och den livar upp med sina kraftfulla färger. Klicka här för att se en fläkt som blir omgjord

 

 

Nu står den där på mitt datorbord och lyser upp och svalkar mig. Klicka här för att se samma bordsfläkt men i andra färger och högre pris

 

 

Jag köpte även en sån här handdriven fläkt för 20 kr på Flying Tiger. Ibland glömmer man ladda batterier och då har man denna att ta till. Den är också väldigt effektiv för man trycker bara in spaken på sidan och och pumpar på. Väldigt lättsamt och den ger jättebra svalka. Jag har även några små batteridrivna handfläktar. Klicka här för att se en handfläkt i form av en glasstrut. Klicka här för att se en jättesnygg bordsfläkt                                    


                      

När jag såg programmet "Stjärnornas Stjärna" upptäckte jag att LaGaylia Frazier hade samma problem som mig med svettningar i ansiktet. Fast hon använder sig av en solfjäder istället och det funkar ju också men är mer ansträngande

 

     

LaGaylia Frazer med Nothing At All. Nu önskar jag er en svalkande lördag mitt i värmen

 

                                    


Yahoo 

 

I dag skall vi åka till Borgåsunds Hamncafé som nu öppnar för sommarsäsongen. Vi skall först möta upp min mans bror Mr J som vi skall umgås med i dag. Det är bara ca 1 mil till Borgåsund från oss. Vi blev medbjudna till Öregrund men det blir för långt i denna värmen så det tar vi en annan gång i sommar. Tack L och L ha ha det bra där.  Önskar er alla en jättehärlig somrig lördag.

 

  

OBS! Jag hade glömt skriva måtten på gissningssaken i min gissningstävling: den är 36x35x18. Tack för att så många gissat och ni får gissa hur många gånger ni vill för det är ingen lätt uppgift. Ser jag inga rätta svar så får ni en ledtråd innan onsdagen då tävlingen avslutas. Klicka här för att komma in på gissningstävlingen. Saken kommer ursprungligen från L och L 

 

 

#Bordsfläkt #Flying #Datorbord #Handdriven #LaGaylia #Gissningssaken

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards