Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 maj 2018

Av Malin wiper - 13 maj 2018 13:45

  

Min man och jag sparade inte på krutet i går vad gäller mat och fika. Vi köpte oss en Caesarsallad på ICA Matkassen som var jättegod med en kyckling som nästan smalt i munnen. Vi glömde krutongerna som hörde till och det enda som fattades var hyvlad parmesanost ovanpå. Dom gör sina sallader själv och det finns många att välja på över disk. Vi ville mysa och njuta efter att ha varit ifrån varandra några dagar.

 

                                           

Music Joy.DK 

 

Jag skall försöka göra en Caesarsallad själv nästa gång för jag hittade en Eriks Caesardressing som är framställd av Erik Lallerstedt. Är nyfiken på hur den smakar och skriver om detta så fort jag har testat den. Klicka här för att komma in på Eriks hemsida


Några timmar senare så frossade vi i en helt underbart god Tiramisu som vi också köpte på ICA matkassen. I vanliga fall är jag inte så förtjust i tiramisu men denna var inte söt utan mild men ändå full av smaker. Den gifte sig med tungan och bara framkallade njutningskänslor. Klicka här för att se olika recept på tiramisu i olika former


 

Till salladen drack vi varsin öl och min man slog till med Fuller's London Pride öl med 3,5 alkoholhalt. Han har inte behövt ta värktabletter på några dagar och kan nu duscha själv också. Min mans omdöme blev smaklös utan karaktär men smaken är ju olika. Den gick att dricka men var inte utöver det vanliga. Min man vill ha lite mer humle. På nätet har den fått bra betyg med 3,5 av 5 möjliga

 

         

                                                    


Lampa i form av ett ölglas  

Själv tog jag en alkoholfri öl som heter Staropramen som jag tycker är näst bäst efter Melleruds pilsner. Melleruds finns inte överallt men på City Gross har dom den alltid hemma. Klicka här för att se vad jag skrivit om Melleruds pilsner. Denna öl har fått 5 i betyg av 5 möjliga och det förstår jag. Den allra bästa alkoholfria öl jag druckit blev vi serverade på Blåhed i Jönköping. Den är Italiensk och heter Birra Moretti Zero

 

 

I dag blir det en bladig dag med bara slömys och inte mycket mer. Synd att vi inte orkade åka till min son för jag hade velat detta men vi har ju nästa helg och en vecka går ju med stormens hastighet.

 

                                                 

 

Jag slötittade på finalen av Eurovision Song Contest men många av låtarna känner man igen i refrängerna. Jag tycker det blivit lite för hysteriskt så sången verkar ha kommit i andra hand fast det fanns några som jag tog till mig. Ändå gillade jag bättre festivalerna längre tillbaka då man slapp alla deltävlingar och fick allt serverat direkt. Dessutom var det så exotiskt att alla länder hade sina egna stilar med kompositörer och sångare från sina egna länder. Nu är det inte renodlat landsbundet och då har själva idén gått i stöpet. Olika är bra och stimulerande

 

        

Jag tyckte Danmarks bidrag var lite häftigt och dramatiskt. Lite Game of Thrones som dom uttryckte sig. Ändå kan man känna igen melodin från nåt annat. Den framförs av Rasmussen och heter Higher Ground. Önskar er en fortsatt fin söndag 

 

 

#Matkassen #Caesarsallad #Lallerstedt #Tiramisu #London #Staropramen #Eurovision #Rasmussen

Av Malin wiper - 13 maj 2018 08:00


 

I Hallsta såg vi en CHEVROLET CORVETTE från 2013. Elegant i tilltalande form som även känns lite retro trots nytillverkning. Jag har sett så många häftiga veteranbilar utefter vägarna men eftersom jag kör bil hela tiden nu så kan jag inte fota men det kommer fler tillfällen


 

I bilen såg vi en jättefin liten hund. Ägaren gav mig tillstånd att fota bilen och han hade en röd jacka i samma färg som bilen


 

Här följer lite blombilder jag tog i går på Åsby Hem & Trädgård och sen beskär jag alltid mina bilder i fotoprogrammet och fixar till dom så gott det går. Det är halva nöjet av att fota


         

Vi skulle ha åkt till min son i dag men vi kände att vi inte orkade därför åker vi till honom nästa helg istället. I går kväll kom solen fram ordentligt efter regnet så det var så vackert ute

 

Njut av söndagen och ta hand om er, det finns bara en av oss så varje människa är unik..

 

     

X-models (Efva Attling) med Två av oss 

 

                       


Little People lamp 

 


#Chevrolet #Åsby #Son #Efva

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards