Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 maj 2018

Av Malin wiper - 12 maj 2018 17:30

  

I dag åkte vi ut en sväng trots att det regnade till och från men regn behövs emellanåt. Vi var rätt trötta och möra men vi piggnade till och kände inte för att stanna hemma och pyssla för det kan vi göra till veckan. Det blommar överallt i rabatterna och på gårdar och balkonger. 

 

                                 animated-butterfly-image-0070                                     animated-butterfly-image-0070           


    

I centrum hade såna här vackra ovanliga tulpaner planterats i år bakom mina favoritbänkar. Klicka här för att se hur det såg ut förra sommaren och scrolla ner lite i inlägget. Är det nån som vet vad detta är för tulpansort?

 

 

Helbild på centrumoasen. På vardagarna sitter det alltid lite folk där och det känns kul att bänkarna används

 

    

The Rolling Stones med Dead Flowers               


 

Vi åkte sen förbi en av alla slussar. I sommar kommer vi att få njuta ännu mer av allt omkring oss i dom händelserika och vackra omgivningarna. Jag får sån svindel då jag försöker gå så nära som möjligt och kolla ner. Vi kommer att göra många utflykter


 

Efter det fick vi lust att åka till Erikslunds Shoppingcenter och där på en plats stod en fin motorcykel av märket Yamaha


 

I dag struntade vi i sötförbudet, det är ju lördag..   Vi tog en fika på City gross och såg dessa vanilj och syltbullar som hade ett eget uttryck. Dom var magiskt goda för dom gör allt från grunden och har eget bageri. Jag fick inget sockersug och det tyder på bra råvaror. Vaniljkrämen gifte sig med sylten och ovanpå hade dom nåt rött gott som tillförde mycket till bullen.                                                  


 

Vi såg även denna röda skönhet så det finns även en del nya bilar som är snygga och sticker ut. Detta är en BMW Z4 ROADSTER från 2004

 


Efter det åkte vi in en sväng till Åsby Hem & Trädgård där det kryllade av folk både inne och ute. I Cafét var det lång kö men vi hade ju fikat redan. Jag skriver om detta i ett annat inlägg

 

 

              Ha nu en fortsatt fin lördag och tack för att ni tittade in 

 


#Blommar #Tulpaner #Centrumoasen #Stones #Slussar #Yamaha #BMW #Åsby

Av Malin wiper - 12 maj 2018 11:30

      


I dag är det så tryckande ute så svetten bara rinner i mitt ansikte. Toppen att det finns handfläktar numera. Det går framåt för min man för nu kan han sätta på sig armstödet själv och han känner att han har mindre ont och är rörligare. Ändå kommer detta att ta tid med träning i först 6 månader. På måndag åker vi till Köping för då slipper han armstödet och det blir en mitella istället och det blir en befrielse. Detta är små problem när man ser hur många lider av olika sjukdomar som är kroniska eller dödliga. Det enda är att ta en dag i sänder för vi vet inte vad vi har framför oss. Jag saknar dom som gått bort under åren så ofantligt mycket så jag blir rörd till tårar varje gång jag tänker på dom

 

                                                       

 

Vi är på väg att åka ut en sväng nu för att inhandla sånt som fattas och ev få oss en fika ute. Det är lite regntungt och tryckande och vi har redan haft en regnskur. Jag har inte en enda bild i kameran så jag får ta bilder från mitt gamla bildarkiv. Känner nu svalkan från den öppan balkongdörren och ser att det är 20 grader varmt och lite sval vind. Nu har jag väl ändå bloggtorka..  Jag sitter här och tänker på vad jag skall skriva men inget blir bra så jag avslutar här och önskar er en jättefin helg

 

                                      

 


       

Joe Satriani med Summer song. Han föddes 1956 i Westbury Long Island, New York. Joe Satriani är en gitarrist och låtskrivare. Han har arbetat som gitarrlärare på Berklee College of Music med elever som Steve Vai, Kirk Hammett och David Bryson

 

                  


Joe Satriani guitar from Music BlVD

 

 

#Svettiningar #Regntungt #Joe  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards