Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 mars 2018

Torghandel blommor en bortgång och Ellert Nordmark

Av Malin wiper - 24 mars 2018 08:00

 

I går var det torghandel på vårt stora torg i centrum. Vi har inte handlat nåt där än men skall kolla runt nån gång senare. Vi promenerade och sen åt vi en sen lunch i form av fisksoppa. Det våriga vädret fortsätter här så det är skönt att vara utomhus. Vi fick nyss ett papper på att våra fönster skall bytas i sovrum och badrum med början i maj. Då får vi helt nya persienner  som dom bjuder på. Dom skall även isolera i sovrum och badrum mot balkongdelen. Sen i höst blir det stambyte som tar 6 veckor..  fast vi ser fram emot att då få en toalettstol även i badrummet. Vi har ju en liten separat toalett. Apropå toalett så hade jag så bråttomt ut från en liten toalett på en arbetsplats så jag såg inte att jag fick hela rullen med mig ut. Ena sidan satt i byxkanten baktill och rullen följde med på golvet. Sen såg jag att mina arbetskamrater skrattade och jag fattade ingenting. Till slut vände jag mig om och såg vad som hänt och fick bara ur mig orden: Jag fick tydligen hela rullen med mig..  . Det var lite pinsamt då men nu tycker jag det är dråpligt 

 

 

                  animated-toilet-image-0007             animated-toilet-image-0007                  animated-toilet-image-0007             animated-toilet-image-0007     

 

  

Åsby Hem & Trädgård

 

Nu är det helg igen och vi har inget planerat utan tar dan som den kommer. Till påsk blir det en tur till sonen om inget hinder dyker upp för man vet aldrig nuförtiden. Annars är jag inte så mycket för påsken så det blir bara lite pynt av dom få påsksaker vi har numera. Jag har inte så mycket att skriva om just nu så det blir lite tunnsått.

 

      

Såg att glaskonstnären Ulrica Hydman Vallien dött och det helt oväntat. Hon skulle fylla 80 år i år. Kicka här för att läsa. Hon är ju gift med Bertil Vallien han också konstnär. Jag gillar många av hennes alster. Klicka här för att se en rolig skål hon skapat. Klicka här för att se en vas jag tycker är jättehäftig. Det är så tråkigt att så många gått ur tiden än om det är livets gång

 

                                                

Ett glas hon skapat som heter Friendship

 

  

Med detta önskar jag er en njutningsfull lördag och helg. Klockan 11.00 ger vi oss iväg för att lämna in lite saker vi rensat ut till Second hand. Jag vill ha så lite saker som möjligt så nu skall överflödet bort. 

 

     

Jag pratade i telefon med min ungdomsväninna Anki i går och hon tipsade mig om denna musiker som heter Ellert Nordmark. Jag valde låten One way ticket som annars brukar sjungas av Ellinor Bodel. Ellert spelar instrumentalt i samma stil som The Shadows. Han sitter tydligen hemma och spelar in från sin studio och det finns massor av klipp med honom på Youtube. Anki och jag går just nu på minnenas allé i och med att vi är med i en nostalgigrupp på fb. Vad mycket roligt vi hade när vi var tonåringar i Sundsvall. 

 

Klicka här för att höra Ellinor Bodel i samma låt

 

   

 

 

#Torghandel #Fönster #Helg #Ulrica #Promenera #Anki #Ellert 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards