Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 februari 2018

Februari Grieg mördegsbakelse och Dorota

Av Malin wiper - 2 februari 2018 14:45


     

Februari Frozen till musik av Edvard Grieg. Edvard Grieg föddes 1843 i Bergen och dog 1907. Han var en norsk tonsättare under senromantiken och Norges främsta företrädare för nationalromantiken

 

  

Tusen tack! för uppvaktningen. Jag kommer att tacka er personligen över msn, telefon eller mejl. Jag firar inte födelsedag längre utan jag firar att jag har fått leva ett år till för det är inte självklart i min ålder. Livet seglar snabbt förbi så det gäller att ta vara på dom bra dagarna.                                                  


 

Vi hade tänkt mysa med en fika på IKEA men dom hade inga bakelser och det ville jag ha i dag så vi gick till City Gross spelcafé där dom har jättefint kaffebröd. Fast i dag hade dom inte fått alla leveranser så det gapade tomt i disken. Tack och lov så fanns det mördegsbakelser som hade Disneydekoration. Så vi tog varsin sån och dom var fantastiskt goda och inte så söta men smakrika. I botten låg lite vaniljkräm. Vi har blivit lite mer sparsamma så vi fikar inte lika ofta nu och inte lika dyrt. Här fick vi varsin bakelse och kaffe för 50 kr.            

 

 

 

Sen löste vi in trisslotter och tog nya som vi skrapade. Efter det la vi in varsin rad på lotto och ser fram emot högvinst.. . Min man har i morse fått undersökt sin axel i och med halkolyckan och sjukgymnasten remitterade honom till ultraljudsröntgen. Hon såg att nåt var galet och han är så uppspänd och stel. Sen har han kommande artrosskolan för sina utslitna knän 12 februari.   

 

     

Min man mejlade över ett klipp från Polska The Voice. Hon heter Dorota Osinska 

 

 

#Edvard #Uppvaktningen #Mördegsbakelser #Trisslotter #Axel #Dorota 

 
 
Bittan

Bittan

2 februari 2018 18:46

Hej! Jag förstår att du fyllt år och säger Grattis till dig.
Här håller vi på och går igenom min mammas lägenhet och så mycket saker att ta hand om. Det är min syster som också är med och vi går igenom allt tillsammans. Men usch sån värk jag får av detta. Så vi får ta varannan dag för jag måste vila en dag emellanåt.
Jag önskar Er en trevlig helg!
Kram från Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

3 februari 2018 10:50

Tack snälla du. Jag har slutat att fira födelsedag för man blir ju inte yngre. Det var roligare förr. Nu firar jag att jag överlevt ett år till.

Förstår vad ni går igenom nu för det var inte läge sen min mamma dog heller. Ja du har man besvär med kroppen så tar det på. Sen är det psykiskt påfrestande också

Ha en fin helg själv Bittan
kram från
Malin

 
Annelie

Annelie

3 februari 2018 08:56

Men snälla nån, vad har jag MISSAT..??
När fyllde du år vännen..??
GRATTIS i efterskott i alla fall.

Skoj att du fick så mycket från dina vänner, men jag är inte snopen, så givmild som du är.
Jag håller med dig,,, varför gå och fika dyrt, när det finns billigt..??

Va bra att Mr T kommer på ultraljudsundersökning, hoppas att de hittar något som går att fixa till omgående.

Kramar om vännen.. // Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

3 februari 2018 10:54

Ingen fara på taket för jag firar egentligen inte längre utan Mr T och jag gick bara ut och tog en fika. Inget att fira när man går mot ålderdomen. Den bästa tiden har varit redan. Jag firar min förvåning att jag lever fortfarande.

Du är ju så givmild själv vännen.

Ja du vi blev så glada att han skall få komma på sån röntgen för där ser dom allt

kramar tillbaka
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards