Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 januari 2018

Av Malin wiper - 27 januari 2018 14:00


  

I går testade vi dessa Filébitar från Hälsans Kök men inte som tilltugget sist hos Hemköp utan till pasta            


 

Det blev en sås på grädde med purjolök, paprika, morötter och allt detta stekt för sig för att bli lagomt mjuka. Sen kryddade min man upp allt med örtkrydda, svartpeppar och lite chili. Såsen syns färdig på bilden i en stor djuptallrik.                 


 

Till detta kokade jag durumvetepasta i skruvmodell. Mörötter och paprika skar jag i tunna strimlor men skall vi göra om denna sås med paprika så passar nog den mildare gula lite bättre

 

                   


Durkslag som går att fälla ihop "Cool Stuff"


  

Så här ser det ut på nära håll och det var rätt gott men vi skall även laga till den med vi med currykryddning för filébitarna går knappt att skilja från kyckling i smak och konstistens

 


                                         


Nu har vi även köpt Tortilla orginal som vi skall ha till när vi gör dom små snittrullarna (höger bild). Det passar bra när sonen kommer hit och vi har "filmrace" och behöver nåt att tugga på till drickat eller nåt annat tillfälle.


Här är det lugna gatan och vi har bara varit ner till centrum för att handla lite och kolla runt. En fortsatt fin lördag önskar jag er

 

 

 

Häftigt klipp med Björn Skifs som börjar roligt, kul även att den översatts till Svenska. Låten heter No Particular Place to go. Heders åt Björn Skifs..  Klicka här för att se varför

 

 

 

#Filébitar #Hälsans #Durumvetepasta #Tortilla #Björn 

Av Malin wiper - 27 januari 2018 10:15

  

Hej!. I dag vaknade vi till sol och blå himmel. Just den blå himlen har jag längtat till för det har varit som ett grått lock som legat över ett bra tag nu. Himlen ser verkligen oskyldigt blå ut och ändå kan det se ut som det gör i världen.

 


Här passar Ted Gärdestad in med den vackra låten Himlen är oskyldigt blå

 

                 

 

 

Sånt som var otänkbart förr verkar nu vara normalt och han som utför sin akt på gymmet försvaras av en del som tycker vi skall  ha en fri sexualitet och kunna göra vad vi vill överallt. Då skall ex jag gå på gym och måsta utstå detta för annars är jag en bakåtsträvare. Ni hör ju hur galet det låter..  .  Om jag inte vill se detta offentligt då är ju inte jag heller en fri person så jag tycker dom får göra vad dom vill men inte framför mig och många andra. Hyr en lokal istället och gör vad ni vill

 

  

Så här mycket vatten var det på en åker bredvid gamla vägen mot Västerås.  Snön smälter och vi har bara några högar ute på gården. Vi har inte kommit i kläderna än men varit uppe nån timme. Vi har inget på agendan men nästa vecka blir det lite mer på agendan. Min man sover dåligt i och med hans skador men han kämpar på och snart är det dags för "Artrosskolan". Tänk att jag hade aldrig hört talas om detta förrens nu så arbetar man inte så missar man mycket av det nya som kommit. Sköt om er och ha en härlig lördag

 

              


Text images 

 

#Himlen #Ted #Gymmet 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards