Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 januari 2018

Av Malin wiper - 25 januari 2018 14:30

              animated-newspaper-image-0024


  

Vi får en tidning lokal tidning som heter Magazin 24 och där får man reda på nyheter i närområdet. Det finns en loppis i Kolbäck som heter "Outloppis" som vi inte besökt än men det beror på att vi sparar pengar just nu till händelser i sommar. Vi köper bara det allra nödvändigaste men är det nåt vi är ute efter så tar vi en tur dit                          


 

I Hallstahammars Centrumhus har det funnits en Restaurang som hette "En trappa upp" Den las ner 2012 efter 15 år. Nu skall det öppnas en ny restaurang i den lokalen om några veckor. Det kommer att serveras både mat och musik och det känns lovande.                                  

 

Klicka här för att se vad som finns att tillgå i Centrumhuset              



  

Vi har en cykelbutik i Hallstahammar som heter Stenströms cykel och det finns ett reportage om dom i Magazin24. Fler och fler cyklar så det går bra för cykelbutiker. Själv har jag cyklat mycket genom åren både till arbetet och på fritiden. Tyvärr så fick jag sluta cykla först på grund av nacken och nu i och med ländryggsbesvären. Jag har testat att cykla för ett tag sen men det river upp skadan rätt snabbt och jag kunde inte heller använda gymmets cykelmaskiner. Det är så synd för jag älskar att cykla men fick sälja mina sista två cyklar på grund av detta.

 

Klicka här för att komma in på Stenströms Cykel som firar 75 år i februari

 

                              animated-balloon-image-0023                                   animated-balloon-image-0023         

  

     

 


Det ovan finns att läsa i Magazin24. Regionala nyheter

 

                          

    

Erkan Aki med L'amour Est Bleu. En låt som spelats in av många artister. Jag har haft inne den med Vicky Leandros från Eurovision Song Contest 1967 Erkan Aki föddes 1969 i Sursee och är en Schweizisk sångare som sjunger både pop och klassiskt. Han är av turkisk härkoms och en klassiskt utbildad tenor som behärskar sju språk

 

 

#Magazin #Outloppis #Centrumhus #Stenströms #Erkan

Av Malin wiper - 25 januari 2018 10:15

            


 

Jag skrev ju i förra inlägget om Hemköps kunddag i Kolbäck. Dom har även ett litet café utanför kassorna och vi kunde inte låta bli att sätta oss ner och ta en fika i väntan på att klockan skulle bli 13.00 då kunddagen började och priserna sänktes. Min man behöver muntras upp lite och vem är inte lämpligare att ta på sig den uppgiften än hans fru..  Två kaffe med varsin stor muffins gick bara på 50 kr  


 

Vi köpte först varsin blåbärsmuffins inne på butiken och det och kaffet betalar man vid dom vanliga kassorna. Dom har även kaffebröd och smörgåsar vid caféborden i en kyldisk                 


 

Så här ser hela lilla fikahörnan ut. Man kan välja på olika kaffesorter och olika storlekar på kaffemuggar. Både kaffe och muffins var jättegoda. På väggen är det en tapet men det ser ut som hyllor och skåp. Det ger en väldigt häftig effekt och blir mysigt. När vi kom dit så satt det en man där och fikade redan som vi pratade lite med och efter att vi gått så kom det fler som satt sig ner där så det är nog ett bra initiativ av butiken

 

        


 

Nu är denna syn ett minne blott. Vi har snart barmark, blött och blåsigt. I dag har vi bott i Hallstahammar 11 månader och en dag. Tiden riktigt rusar iväg och helt plötsligt har snart ett år försvunnit. Så känns det i alla fall numera. I dag måste min man hämta ut medicin och det är lite besvärligt att gå längre sträckor eftersom han nu inte kan ha kryckan i höger arm på grund av halkolyckan. Det är bökigt och blir lite snedbelastat att ha den i vänster arm så jag får skjutsa ner honom i bilen. Tur att det finns stolar och sittplatser lite överallt om man skall in på butiker mm. Det gäller även att han inte blir sittande för man skall ändå röra på sig så blodcirkulationen kommer igång


   Sköt om er. Varm kram från Malin

 

#Hemköp #Café #Blåbärsmuffins #Tapet 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards