Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 januari 2018

Av Malin wiper - 22 januari 2018 14:00



 

Spindelled


Nu är vår bil besiktigad men tyvärr var det ett fel och det på höger spindelled. Vi har nu skickat efter en sån över nätet för vi har inte råd att ta det genom verkstan. Till vår bil kostar spindelleden 400 kr då ingår frakt och en extra grej som måste vara med. Sen tillkommer ju arbetet och bilen skall vara tillbaka inom en månad. Annars tyckte besiktningsmannen att bilen var i bra form och ingen rost och inget annat att klaga på. Fast det är tråkigt att vi fick en utgift igen på bilen efter att vi fick byta framrutan på grund av stenskott. Egentligen har vi inte råd med bil längre på grund av vår numera mycket lägre inkomst. Hyran kommer ju att bli 1000 kr dyrare/månad efter stambytet och renovering av badrum. Tänker på dom som har det ännu sämre och är ensamma om allt. Borgarnas 8 år förstörde för innan höjdes inga hyror på grund av varken stambyte eller renovering.    

 

Jag skall gå ut en promenad och rensa systemet från negativa tankar och ångest. Det är ju så vackert ute så det går ju inte att vara inne hela dan. Jag följer serien "Stjärnorna på slottet" och tycker att det är en underhållande omgång. Det var mycket jag inte visste om Ann-Louise Hansson. Tänk att hon och hennes man haft ABBA i sin studio för inspelningar.

 

    

Här en udda konstellation med Ann-Louise Hansson och Jerry Williams.

 

       

Ha en fortsatt fin dag så här i början av veckan. Tack för att ni tittade in..  

 

 

 

#Besiktigad #Spindelled #Stambyte #Hansson

Av Malin wiper - 22 januari 2018 08:45


  Rolling Stones


Jag hade en låt inne med The Kinks för några dagar sen och nu är sångaren och gitarristen Jim Rodford död. Han blev 76 år gamma och dödsorsaken var fall i trapp. Han var en engelsk musiker och spelade basgitarr för flera brittiska rockgrupper. I gruppen The Kinks var han basgitarrist och sångare från 1978-1996. 2004 gick han med i dom återförenade Zomibies. Han var även medlem i The Swinging Blue Jeans och The Kast Off. Jag hade inte en aning om att han varit medlem i så många band. 

                    

 

Jim Rodford träffade sin fru Jean på Pioneer Club i början av hans musikkarriaär. Dom har två sönder ihop. Steve som är trummis och Russel som är gitarrist.

 

 

News 2

 

                   animated-guitar-image-0034

 

      

Klicka här för att höra hur The Kinks låter

 

                                               animated-car-mechanic-image-0007 

 

 

I dag skall vi besiktiga vår bil och besiktningen ligger inte så långt från vår bostad. Vi har ju lagat och bytt ut det som behövts när vi köpte denna begagnade bil så jag hoppas verkligen att den går igenom besiktningen. Håll tummarna för oss!!!. Det är minus 10 grader ute, vindstilla och magiskt vackert vitt. Det är full rulle för mig nu då inte min man kan göra lika mycket i hemmet som förut. Han är ändå lite bättre men värst är sängläge då han har svårt att hitta ett läge där han kan slappna av. Hoppas ni får en fin början på veckan 

 

 

 

 

#Kinks #Rodford #Pioneer #Rest #Besiktningen

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards