Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 januari 2018

Av Malin wiper - 19 januari 2018 11:45

 
Hallstahammars centrum i går


Hela dan i går gick åt till både Vårdcentralen och Västerås sjukhus gällande min man. Först fick han träffa en jättebra läkare på Vårdcentralen som skickade en snabbremiss till akutröntgen. Vi var inte hemma förrens 17.30 Det är jobbigt att köra bil i detta väder då det snöar hela tiden så det tog sin tid men dom flesta körde försiktigt. Han fick komma in rätt snabbt trots att det var mycket folk där och dom körde in sängar med patienter som låg inne och skulle röntgas. Jag blev så gråtmild när jag såg vissa och man kan inte värja sig. Det var så länge sen nu som jag arbetade i vården. Tack och lov så var det ingen fraktur i axeln utan det är muskler, senor och ligament som blivit påverkade därför blir det sjukgymnastik och det tar sin tid innan han kan använda armen fullt ut. Så nu blir det både "Artrosskola" för knäna och detta med axeln så min man får fullt upp. Skönt att vi är två och har varandra, det underlättar när det händer nåt..  

 

   

Thore Skogman bygdens son hade fått lite snö på sig där han står som skulptur på "Bulten"  

  

   

Livet innehåller många lager precis som denna skira ros. Med den önskar jag er en rosaskimrande dag och tackar er allra ödmjukast (min mormors uttryck) för att ni tittade in.        

 

    

Bette Midler  med The Rose från filmen "The Rose" från 1979. Mark Rydell movie The Rose with Bette Midler, Alan Bates (död 2003, 69 år) and Frederic Forrest. Gillade den filmen och kommer nog att se om den så får man se om den håller än i dag

 

   

Alan Bates och Bette Midler från filmen The Rose

 

#Vårdcentralen #Thore #Ros #Bette

Av Malin wiper - 19 januari 2018 08:00



                                          

   

Förskrivet tidsinställt inlägg på grund av tidsbrist och trötthet


Här följer en lite ordlös bildsvit från Åsby Hem & Trädgård dit vi var in och köpte lite blomjord och fikonchokladen för några dagar sen                       


                             

                  

Här passar det in med Herb Alpert & Tijuana Brass Band. Herp Alpert och detta band var omåttligt populära när jag växte upp så detta blev en nostalgitripp. Herb Alpert föddes 1935 och är en amerikansk musiker, trumpetare och orkesterledare. Han förknippas med just gruppen Tijuana Brass. Han och gruppen har haft många hits genom åren. Hans dotter driver en restaurang "Vibrato Grill & Jazz" där Herb Alpert brukar spela.   

 

 


    

      

 

Med denna bild där man ser Skantzsjön till vänster och en gammal tegelbyggnad till höger önskar jag er en jättefin fredag. Återkommer när jag piggnat till lite



#Bildsvit #Åsby #Herb 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards