Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 januari 2018

Lazy Mug Gabriella Quevedo och Dagens Bottennapp

Av Malin wiper - 15 januari 2018 09:45


  

Nu har vi en ny färsk vecka som man skall göra nåt bra av och jag hoppas den blir bra för er alla. Jag skall promenera och utföra andra övningar på mitt schema så det blir full rulle. Jag har ett event i sommar som jag vill kunna åka på och då måste kroppen fungera för det blir en lång biltur. Det är 2 grader kallt ute och vi har fortfarande lite snö. Det bådar gott för framtiden när det demonstreras (fackeltåg) runt om i landet ang Metoo och det behövs demonstreras gällande andra orättvisor i samhället också. Jag har själv gått i en del demonstrationer genom åren och även varit engagerad fackligt. Det var så jag träffade min man 1990 för vi var båda engagerade fackligt och vi gick på utbildningar och även kurser på flera ställen i landet

 

         

Då var det dags för fukost och här visar min man sin Lazy Mug en av julklapparna han fick av min son.  Ha nu en skön måndag                                                  

 

        

Dust In The Wind med Gabriella Quevedo. I detta klipp är hon bara 15 år gammal. Gabriella föddes 1997 i Kinna och växte upp där. Genom sin argentinskfödde gitarrspelande far blev hon intresserad av att börja spela själv. Hon upptäckte den speciella spelformen fingerstylegitarr och det ledde till att hon började spela in ett flertal covers på andra gitrristerns framförande samt egna gitarrarrangemang i en egen Youtube-kanal. Kanalen hade i december 2017 över 580.000 prenumeranter och 110 miljoner visningar. Inte illa för en ung tjej men hon är ju väldigt skicklig också på sitt instrument. Hennes viktigaste influenser är Tommy Emmanuel och Sungha Jung                

                              

 


                                 

Ett riktigt bottennapp var då Moderatledaren sa att folk skall arbeta tills dom blir 75 år. Det betyder att dom som är friska och även lever då får en pension som dom kanske kan leva på tills slutet, ingen rast och ingen ro. Dom andra som blivit sjuka får ett hårt straff med så lite pengar så det måste till nödhjälp. Efter ett helt arbetsliv då vi  avstått i lön till både pension, sjukförsäkring mm. Vi har fått ett cyniskt samhälle med folk i toppen som inte har nån som helst inlevelseförmåga hur sk vanlig folk har det. Själva får dessa politiker gå tidigt i pension med säcken full med pengar. vi är alla människor med samma drömmar och förhoppningar som ett lyckligt liv innebär. Jag känner mig rånad på pengar och varför skall vi som har minst pengar betala mer i skatt?. Det har aldrig sett så fint ut på ytan som det gör nu men under ytan kokar det av orättvisa och många har svårt att få ihop livspusslet    


#Lazy #Gabriella #Bottennapp

 
 
Anna-Karin

Anna-Karin

15 januari 2018 14:01

Det var demonstration för #metoo här i Jönköping. Jag hade tänkt gå med men sedan åkte vi in till stan på förmiddagen istället.

Så bra skrivet Malin om hur det är i Sverige idag! Jag håller med dig om vartenda ord.

Kram

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

15 januari 2018 14:56

Här hade dom tyvärr ingen demonstration. Det är bra att det händer nåt

Tack för dom orden goa du ;) Det är så uppenbart vad som händer i samhället så man kan inte missa detta.

Ha en jättefin dag
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards