Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2017

Köksstol och en ny lampa

Av Malin wiper - 13 oktober 2017 13:35


  

I förmiddags åkte vi till Erikslunds Shoppingcenter och gick in på IKEA:s fyndlager. Vi köpte ju nya köksstolar nyss och nu har dom satt ner stolar i pris som varit demoexemplar och dom såg ut som nya, kostade förut nästan 400 kr men nu 269 kr/st. Det visade sig verkligen vara fredag den 13:i dag för det krånglade till sig i kassan. Min man hade måst skaffa ett nytt kreditkort för det gamla fungerade inte längre. Vi skulle ta stolen och lite annat på vårt konto som vi inte nyttjat full ut på långa vägar. Det nya kortet fungerade inte så en personal fick lägga ner lång tid men det funkade inte ändå. Hon sa då att vi skulle gå till informationen och få ett papper där som vi skulle komma tillbaka med. Det funkade ändå inte så det ca 10 minuter hon fick stå och trixa. Till slut så blev vi tvungna att betala sakerna kontant istället och hon sa att vi skulle ringa till IKEA:handla när vi kom hem. Hon sa att vi fick gå före i en annan kassakö eftersom vi fått vänta så länge.                    


Såg då att kön var ringlande lång och det kändes konstigt att vi skulle gå före. Då förklarade jag för kvinnan längst fram i kön så hon förstod vad som gällde och jag fick ett leende tillbaka och hon sa att det inte var nån fara. Efter att vi betalat så vände jag mig mot henne och tackade så mycket. Hon nickade då och det roliga var att hela kön bakom nickade i nästan samma sekund           

allihopa så min man blev så full i skratt och sa att det såg jättelustigt ut..   

       

 

Så här ser det ut nu med den 5:e stolen i ett hörn bakom som vi kan ta fram då vi får gäster. Nu funderar vi på att köpa en sjätte stol också då flera demoexemplar är nedsatta men vi kanske inte hinner för när min man ringde till IKEA för att reda ut detta med kontokortet så säger dom att det varit elektriska störningar så dom skall skicka ett nytt kort igen och det kommer inte förrens om en vecka. Deras hemsida har också varit utslagen                 



Så här ser det ut med 5 stolar


    

På den här bilden så ser man också att vi fått tag på en ny lampa ovandör köksbordet som passar perfekt. Den har vi köpt på Returbolaget i Västerås. Ett toppenställe som jag skriver om en annan dag. Lampan är ett orginal från 1960-talet av nån designer som jag inte kom ihåg nu utan skulle ha skrivit upp. Den är väldigt tidlös och ser lite tefatsliknande ut. Den fick vi för 300 kr. Det är svårt att fota i själva mathörnan för det ser ut som det är jättelitet men det är rätt stort där men blir lite ihoptryckt på fotot. Den vita stolen till höger på bilden skall bort 

 

   

Så här såg det ut innan vi ändrade om och köpte nya stolar och lampa. Det är mycket ljusare och behagligare nu 

                                         

       

Charles Aznavour med Je t'attends från 1963 

 


#Erikslunds #Köksstolar #Ringlande #Demoexemplar #Lampa #Charles

 
 
Amanda Jona [FOTOGRAF]

Amanda Jona [FOTOGRAF]

14 oktober 2017 11:15

Åh så fint det blev med nya stolarna och lampan!

http://amandajona.se

Malin wiper

14 oktober 2017 13:57

Vad kul att du tycker det ;) Vi är jättenöjda och lampan blev toppen. Det ser ännu bättre ut i verkligheten.

Tack för att du tittade in. Kommer in till dig också för jag gillar bra bilder och du är ju fotograf

Ha en jättefin dag
Hälsning
Malin

 
Ingen bild

-Nena-

14 oktober 2017 22:33

Så fint det blev (y)

Malin wiper

15 oktober 2017 08:34

Vad kul att du också tycker det. Vi är supernöjda.

Tack för att du tittade in vännen
Ha en toppensöndag
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards