Öppen Ridå

Alla inlägg den 29 september 2017

Av Malin wiper - 29 september 2017 15:00

                                       


 

Förskrivet tidsinställt lite äldre inlägg


Här ser man ingången till ett fantatiskt fint Café som heter "Cafe Två skator" i Arboga. Det är öppet året runt och har fått bra vitsord på nätet. Vi har själva varit dit en gång och blev jättenöjda

          


  

In på gården där man får sig en föraning om hur det ser ut på somrarna på den fina uteserveringen. Klicka här för att läsa historiken över detta Café. Klicka här för att komma in på deras facebook. Klicka här för att komma in på cafekartan där dom fått toppenbetyg               


  

Det är pyntat och snyggt därute


 

Naturligtvi har dom en tovad skata i ett skatbo som inredning på en hylla.   

                


 

Vi beställde in varsin smörgås med ost och skinka. Brödet bakar dom själva och vi satt där som utropstecken och fick inte fram ett ord för brödet var makalöst gott. Det var lite varmt och smaken var fantastisk med små frön som kändes som nötter men så lättuggade det går inte att beskriva detta bröd man måste äta en smörgås för att förstå. Jag har aldrig ätit ett liknande bröd och trots att det var nyttigheter i brödet så blev det inte hårdtuggat utan det liksom smalt in i munnen. Vi måste ha fått det helt nybakat också. Dessutom var skinkan och osten av bästa kvalitet. Vi frågade om det fanns till försäljning och det har dom vissa dagar men inte då vi var dit. Vi såg andra som åt där och både sallader och pajer mm såg het underbart fräscha ut och var upplagda med finess                                 


  

Det fanns tre olika caférum vad jag kunde se. Fick passa på att fota då folk gett sig av men det kom folk in hela tiden så jag fick inte så många bilder. Bemötandet var också bra

 

                                          


  

Här beställer man sin fika eller mat. Som ni ser har dom även nymalte mjöl direkt från en kvarn


Lite mer pynt på uteplatsen        

 

Jag valde denna låt med Neko Case för att Magpie (skata) finns i låttiteln. Neko Case föddes 1970 och är en amerikansk sångerska och låtskrivare. Hon flyttade hemifrån när hon var 15 år och kom till Vancouver och spelade med i flera olika lokala punkband

 


#Skator #Uteserveringen #Inredningen #Smörgås #Neko

 

Av Malin wiper - 29 september 2017 08:45

  

Arbetsstolen jag köpte på IKEA i onsdags fick vi åka och byta för den var för mjuk i ryggen. Jag valde den på bilden istället som heter "Örfjäll/Sporren" som var mer passande till mina skador och kändes bättre i och med att jag satt stabilt upprätt med ryggen. Den fanns i färgerna röd, svart, grå, grön och blå. Den är så pass bred så jag kan ha min ländryggsdyna där också när jag sitter lite längre stunder.       


Klicka här för att se en bättre bild på stolen. Klicka här för att se hur stolen som jag fick åka tillbaka med ser ut 

 

   

I går var det som man förflyttade sig till en sommardag igen. Solen sken och det var vindstilla så hösten hade kommit av sig lite. Det kändes som man befann sig i ett vykort för ljuset låg helt rätt. Ha nu en fin helg kära ni vad ni än skall hitta på. 

 

Avslutar med lite soft pianomusik med Benny Andersson. Han har kommit ut med en ny skiva där han spelar piano med bara ABBA låtar. Vi siktar på en tur till Stockholm så småningom då vi orkar och då skall vi även besöka ABBA The Museum     

 

 


#Arbetsstolen #Örfjäll #Benny

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards