Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 september 2017

Av Malin wiper - 27 september 2017 14:00

  

Min man och jag dök på denna fotoram retro helt i glas på Dollar Store. Tyckte den var läcker och passande i vårt fönster i köket för vi har ju lite retrokänsla i köket. Den kostade bara 20 kr och hade tyngd i sig, satt in en bild på hästar som jag fotade i somras från en hästhage. Jag har även dragit ut andra bilder så jag  kan variera lite. Den har en sammetsliknande baksida och ett stöd så den står stadigt

 

           animated-horse-image-0160


  

Min man är på väg till gymmet men jag måste avvakta lite för jag vaknade med värk på ovansidan av höger fot. Förstår inte vad som hänt men när nacken och huvudet börjar bli bättre så måste det ju komma nåt nytt. Började även behandla min öronklåda i går så jag åtminstone blir fri den. Min ungdomsväninna Anki ringde i går och berättade att hon också fått eksem i öronen och varit till Vårdcentralen samma dag som mig och fått samma salva..  .

 

                      animated-walking-image-0047                      animated-walking-image-0047  

 

Det är inte första gången vi fått samma problem samtidigt. När jag fick besvär med sköldkörteln så fick hon detsamma och opererade sig bara ett tag efter mig. När jag fick problem med höften så fick hon det också så det blev operation för oss båda. Det är ju märkligt, och nu sist så har hon fått problem med ländryggen. Vi pratade om dessa sammanträffande i går och vi kunde bara skratta åt eländet..  

 


Vad passar väl inte bra här än Fats Domino med I'm walking. Han är en levande legend som nu uppnått en ålder av 89 år. Klicka här för att läsa en kort biografi över Fats Domino. 

 

   

Fotade några stora flugsvampar som stod och lyste i en gräsmatta och med dessa svampar önskar jag er en härlig höstdag. I går hade vi sol på eftermiddagen och färgerna ute börjar bli explosivt vackra 

 

                    animated-mushroom-image-0005                    animated-mushroom-image-0005                animated-mushroom-image-0005                       animated-mushroom-image-0005 

 

   

 

 

#Fotoram #Fot #Fats #Anki #Flugsvampar

Av Malin wiper - 27 september 2017 08:30



                                    City Buses - GIFMANIA


När vi år 2000 flyttade från Katrineholm till Vaggeryd och började arbeta på ett mekaniskt industriföretag i Skillingaryd så fick vi vara med om en underbar charterresa med buss. Företaget firade ett jubileum, chartrade ett antal turistbussar och körde de flesta av sina anställda till sitt dotterbolag i Holland. Vi fick bo på ett klassigt hotell i Düsseldorf som inte låg så långt borta. Düsseldorfs gamla stad var en härlig upplevelse. Vi bussades vidare till ”Världsutställningen i Hannover 2000” där vi hade en härlig dag med sol och kulinariska upplevelser. En vecka var vi borta. På hemvägen sov vi en natt i Lübeck, också en intressant stad. Vi var ovanligt pigga trots de många milen, charterbussarna idag är vilsamma att åka i. Vi håller ögonen öppna efter intressanta bussresor inom Sverige nu när vi inte arbetar längre. Att köra bil långa sträckor tröttar väl mycket.

 

        



#Turistbussar #Düsseldorfs #Charterbussarna


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards