Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 september 2017

Av Malin wiper - 25 september 2017 19:00


                                    


  

Förskrivet tidsinställt inlägg


Här följer en fortsättning på Skyltar som sticker ut. I Västerås såg jag en skylt på ett äldre trähus i den gamla delen av stan. Det jag gillade med skylten var att dom har satt in små "o" så man blir lite överraskad och sånt uppskattas. Sen är texten i skylten snygg. Den tillhör Salong Johnas

 

                 scissors - GIFMANIA                scissors - GIFMANIA

Klicka här för att se skyltar del 1, Klicka här för att se skyltar del 2


  

Blomsterbutiken Amaryllis i Västerås har en jättefin gammal neonskylt som också sticker ut och pricken över i:et är så fiffig i form av en blomma


   

Den här rött lysande skylten finns i Arboga och tillhör Konditori Saga. Vi har ca 3,5 mil från oss till Arboga. Jag får lite biokänsla

 

  

En gammal häftig skylt som fått hänga kvar över Gunnar karlssons Radio-TV i Arboga. Skylten visar inte bara tid utan även vädertemperatur genom att alternera mellan dessa två

 

 

En annan skylt som ticker ut är Hå-Ges bröd i Arboga.          

 

 

En skylt som inte är gammal men jag gillar deras namn Salong Toupè som är lite kul. Den finns också i Arboga         

 

  

Stadshotellet i Arboga har kvar en gammal neonskylt ovanför hotelldörren och under en annan textskylt på själva fasaden. Kul när gamla skyltar får vara kvar och bli en del i det nya. 

 

Roliga episoder ur serien Fawlty Towers (Pang i bygget) på svenska. Så vill man verkligen inte ha det på hotell..  Den serien är ju kult. Nu står en ny vecka för dörren och jag hoppas ni har bra saker att se fram emot av en blandad kompott

 

                                       animated-monday-image-0006 


 

 #Skyltar #Johnas #Amaryllis #Saga #Phillips #Bröd #Stadshotellet #Fawlty 

Av Malin wiper - 25 september 2017 13:45



  

Jag har nu varit till Vårdcentralen på grund av att jag haft klåda i öronen till och från i flera månader. Jag har försökt behadla mig själv men till slut gick det inte längre. Det påverkar hörselgångarna och det kliar så man blir galen. Sen denna huvudvärk som inte vill ge sig och jag är mer ljuskänslig än vanligt. Jag fick inte komma till läkare utan distriktssköterska som kollade mina öron. Distriktssköterskan var jättetrevlig och kompetent

 

 

Jag fick utskrivet Terracortril med Polymyxin B. Har tydligen eksem i öron och hörselgångar men annars såg det bra ut och inget överskott av vax. Nu skall jag droppa detta i öronen i 7 dagar. Som ni ser är det två tuber för man måste ha en tub till höger öra och en till vänster öra. Tre gånger/dag skall jag ta detta och då måste man ligga en stund så det inte åker ut igen.     

 

 

Nu har jag förstått att huvudvärken kommer från nacken och så länge jag har denna migränliknande värk så går jag inte till gymmet. Typiskt när jag är så bra från midjan och neråt just nu efter att ha varit till kiropraktor 2 gånger. Det blir uppföljning om några veckor

 

   

Det är så vackert ute just nu och regnfritt. Löven är som vackrast nu och det blåser inte heller så mycket.    

 

   

Det ligger en liten fin parkoas intill Hallsta Café & Bar. Vi gick in dit sen och tog en fika men det skriver jag om i ett annat inlägg.

 

Jag filmade fontänen men slutet är lite yrselframkallande..    Jag far för fort fram 

 

   

Med denna hjärtliga bänk önskar jag er en fortsatt fin dag. Kram från Malin

 


R. Kelly med When a Woman loves. R. Kelly föddes 1967 i Chicago i Illinois och är en amerikansk R&B-sångare, låtskrivare och musikproducent. Han kallas ofta för kungen av R&B och han har släppt femton egna album sedan debuten 1992 och han har även skrivit låtar och producerat åt många i genren, bland andra Aaliyah och Michael Jackson

 

                     animated-heart-image-0086                animated-heart-image-0086                animated-heart-image-0086              animated-heart-image-0086          

 

#Vårdcentralen #Öronen #Nacken #Löven #Parkoas #Hallsta #Bänk #Kelly


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards