Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 september 2017

Av Malin wiper - 24 september 2017 13:30

  

Såg denna björk då vi var ute och åkte här i samhället. Har aldrig sett en björk som är trimmad så det ser lite ovanligt ut men den ser välmående ut och verkar skötas om. Jag har haft känningar av min nackskada med spänningshuvudvärk och lite dimsyn men då skall man inte bara lägga sig ner utan göra nåt enklare för att få blodgenomströmmning. Jag ställde mig vid diskbänken och satte om blommorna i köket  men tog bara två i sänder och sen gjorde jag lite avslappning. Nu är jag äntligen klar och det är så skönt att få saker gjorda som man tänkt på länge. Jag kan inte sitta så långa stunder vid datorn nu utan det får ta lite tid att få klara inläggen

 

   

Nu fick vårt nya arbetsbord en annan funktion också. Min man håller på att städa sin datorplats/kontor och under tiden sitter han med laptopen vid nya bordet. Han skall annars använda bordet då han fixar med datorer. Ena skivan har han dragit ut och det finns två utdragsskivor. Nu är hans datorplats rensad från allt möjligt som han samlat på sig och det känns toppen. Nu skall han gå in i sin stationära dator och kolla vad det är för fel så vi kan fortsätta scanna in bilder från mina föräldrars album. 

 

  

ICA hade 100 årsjubileum i går över hela landet så det bjöds på tårta. Vi lyckades motstå men jag kunde inte låta bli att ta en bild på denna glada tjej som log så sött. Det var många som serverade kunderna och alla hade gråhåriga peruker på sig. Jag har aldrig sett så unga 100-åringar..    det var verkligen en kul idé. Jag hade tänkt fota en kille också som även hade grått skägg men det var kaos runt tårtbordet så jag kom helt enkelt inte fram

 

Klicka här för att läsa ICA-historia. Klicka här för att läsa en längre historia över ICA

 

                 animated-party-image-0096                              animated-party-image-0096


  

Om barnen inte ville ha tårta så fanns det glass också.  


                       

 

   

Det hängde ballonger i hela butiken och dom hade många extra priser under dagen

 

                                                



Nu får ni ha en jättefin fortsättningen på denna söndag. 

 

 

#Björk #Arbetsbord #ICA

Av Malin wiper - 24 september 2017 08:45



 

Fast vi bott här i över 6 månader nu så har jag inte varit och kollat vår järnvägsstation förrens nu. Den verkar vara en privat bostad numera så mycket har förändrats på mindre orter. Jag minns en tid då det var full rulle på varje järnvägsstation och man kunde gå in och vänta på tågen. Då fanns det både biljettlucka, stins, tågmästare och restaurang. Visst finns det kvar men bara i större städer och man sköter det mesta själv i och med datoriseringen.

 

Klicka här för att se en en vinterbild på stationen. Klicka här för att se hur stationsbyggnaden såg ut på ett vykort 1938. Klicka här för att se hur stationen såg ut 1902. Klicka här för att se ytterligare en bild på stationsbyggnaden

 

En Rikstelefon står där som ett minne från forna tider mot stationsväggen och fångar uppmärksamhet

 

                 animated-telephone-image-0156                  animated-telephone-image-0156                  animated-telephone-image-0156     

 

 

Stationsbyggnaden från ena kortsidan. Där finns också en bilparkering


  

Det går även att komma in från andra sidan genom denna järnvägsövergång. Järnvägen ligger en liten bit från centrum                     

 



  

Perrongen där man kliver på och även kan köpa biljetter från dom blå automaterna

 

 

Jag har själv bott vid en järnväg då jag var 12-20 år och från början så åkte ånglok förbi men dom försvann bara efter en tid då jag fyllt 12 år. Sen har vi flera i släkten som arbetat inom SJ som stins, lokförare och sekreterare på SJ. Jag åkte tåg ofta från barndom till ca 1990 efter det så avtog det lite och nu är det inte lika roligt och det är ofta stopp i tågtrafiken för det minsta lilla. Dessutom har det blivit så mycket dyrare att åka tåg


 

En häftig klocka står utanför stationsbyggnaden men tråkigt nog har nån klottrat på den. Klotter säger nåt om samhällsklimatet och jag tror det är ungdomar som inte känner sig delaktiga, klimatet har hårdnat. 

 

 

Det är ändå kul att huset står kvar och blir ompysslat. Nu hoppas jag er söndag rullar på i lagomt tempo. Ha det bra kära ni            


     


#Järnvägsstationen #Rikstelefon #Bilparkering #Järnvägsövergång #Perrongen #Klocka

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards