Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 september 2017

Av Malin wiper - 23 september 2017 14:30

 

När min man och jag var ute och åkte med bilen i regnet så såg vi denna mäktiga DE SOTO CUSTOM CLUB COUP från 1946. Den stod där så stolt  e en tjusig blågrön färg på en parkering

 

           

 

De Soto Custum är en bil som producerades av DESoto från 1939 fram till 1952 års modell.  Klicka här för att läsa mer

 

 

Baksidan med sin mäktiga bulliga form

 

 

Old cars 


 

Snett framifrån ser man den snygga grillen och andra fina detaljer

 

      


  

Ett snyggt solskydd 

 

       


Här ett exempel på musik från 1940-talet. Hoagy Carmichael med Old Buttermilk Sky. Hoagy  Carmichael föddes 1899 i Bloomington, Indiana. Han dog 1981. Han var en amerikansk sångtextförfattare, kompositör och skådespelare. Carmichael komponerade musiken till närmare 300 melodier och många av dom skrev han även texten till, hela eller delvis. Hans mest kända låt är Stardust. Vi har lite duggregn ute men vindstilla. Nu är vi hemma och min man ligger och vilar och det är inte vanligt att vi gör det mitt på dan. Nu går jag och tar hand om en disk sen i går och efter det känns det som "filmtajm". Ha en fortsatt skön lördag.

 

                         

 


#Soto #Bulliga #Grillen #Hoagy 

Av Malin wiper - 23 september 2017 08:45



  

Detta är ingången till Stadsmissionens second hand i Västerås. Vi burkar åka dit emellanåt och kolla runt lite.


  

Vi fick tag på 4 st såna här koppar med lite avlånga fat som  såg lite retro ut. Vi fick betala 80 kr för det hela         

 

  

Under står det: Aida Funky design Nicolina Damm och när jag googlade så såg jag att hon är en dansk designer. Hon gick i designskolan i Kolding år 2000 och hon har både gjort industridesign och även husgeråd och tvättställ.

       

              

Rosenranka  


Klicka här för att se en ljusstake hon designat. Klicka här för att se ytterligare en. Jag hittar tyvärr inte kopparna så jag har skrivit ett meddelande till henne på fb med lite frågor


  

På Stadsmissionen hittade jag även solglasögonen till vänster som är såna man sätter ovanpå sina egna glasögon. Dom till höger är dom jag köpt hos aoptik i Vaggeryd för ca 2 år sedan. Båda är Polaroid och kostar mellan 400 och uppåt, men det finns även billigare varianter men då har dom inte samma skydd. Dom jag köpte till vänster kostade endast 20 kr helt otroligt billig, ja nästan gratis. Dom är mer avlånga och är leopardmönstrade och rätt tuffa. Jag bytte glasögon för ca 2 år sedan men nästa gång jag köper nya då skall jag ha kromatiska som blir mörkare när man är ute och ljusnar när man kommer in. Jag är så extremt ljuskänslig på grund av mitt synfel. 

 

                                                       


Stilettoz

 

 

Så här ser dom ut från sidan           

 

Vi skall ner och kolla på ICA i dag eftersom ICA har 100-årsjubileum och lite festligheter. Tänk att ICA funnits så länge. Min man är inte bra i magen än så nån provsmakning är det inte frågan om men vi kan ju handla lite och kolla runt. Hoppas ni läsare har en fin och njutningsfull helg att se fram emot. Sköt om er..  


                           

#Nicolina #Stadsmissionen #Solglasögon #Akvarell

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards