Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 september 2017

Av Malin wiper - 19 september 2017 09:15



Supernova Sightseeing (sonen) med A time before the Moon. Gillar texten som rullar emellanåt i klippet också. Har en liten känsla av Enigmas musik

 

        

Best animations

 

   

En katt smög så fint förbi på gräsmattan mellan husen då jag var på väg in genom porten. 

 

   

Framför lekparken på gården så stod denna hink med spade på sidan. Då dök det upp ett minne i mitt huvud. När min son var liten så hade min sons pappa och jag ett rätt stort hus där vi även hyrde ut andra våningen och en liten vindslägenhet. En bit ifrån huset låg en lekpark och dit gick jag ofta med min son och jag brukar också leka med honom i sandlådan. En gång ville han att jag skulle gräva lite sand i hinken och då kom två lite äldre barn förbi och sa: Titta! tanten leker "dadda hink och spade"...  Det lät så gulligt.

 

              animated-swing-image-0003                          animated-swing-image-0003


 

Det var en jätteliten park med två gungor, en sandlåda och nåt annat. På den tiden var det lite lättare att ha barn för nu är det så stressigt med all teknik och allt skall göras på ett visst vis så det finns inte mycket tid över för annat. Då kom allt av sig självt och dan var inte helt inrutad med måsten utan man tog det som det kom. 

 

   

Hittade en gammal bild på min son då jag hade lånat en våg på mödravårdscentralen. Jag var lite halvhysterisk i början trots att jag hade hur mycket mjölk som helst. Min son var jättelugn som baby och sov rätt mycket så vi båda hann med allt och dessutom tränade hans pappa på saxofonen emellanåt i rummet bredvid men sonen vaknade inte.

 

                  animated-child-image-0017                     animated-child-image-0017                     animated-child-image-0017                      animated-child-image-0017     

 

        

Min son hade ett trumset ett tag och här ser ni mig och min son då han skall visas vad han kan

 

                                                           animated-drum-image-0073

 

        

En galen bild på mig och min man anno 1991 då bodde vi i Hällefors och hade inte flyttat ihop än. Mr T hade då en eka i aluminium som vi var ute och åkte med ibland och denna gång var min son med så han tog fotot medans vi spexade för det var så grymt varmt 

 


Här kommer en av min sons favoritgrupper på 1990-talet. Pet Shop boys med It´s A Sin och jag hans mamma lyssnade också på denna grupp och många andra musikgenrer

 

Med detta virriga inlägg önskar jag er en fin tisdag   animated-eye-image-0014

  

 

#Supernova #Katt #Lekparken #Dadda #Våg #Trumset #Aliminium #Pet

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards