Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 september 2017

Av Malin wiper - 18 september 2017 17:15


  

TGR hittade vi två trådhyllor i metall till några av mina tändare från "Tändarsamlingen". Hyllorna ser mindre ut än dom är på väggen i köket. Tyvärr så räckte dom inte till för trots att jag gett bort en massa tändare, askkoppar och annat så har jag alldeles för många tändare. Antingen så nöjer jag mig med att ha dessa uppe eller också får vi tänka om och ha dessa hyllor till andra saker i köket. Dom får sitta där ett tag medans vi fundera. Jag har även satt lite annat emellan så det ser lite roligare ut            


  

Den röda stolen till vänster är en av mina första tändare och den är lite kitschig. Man trycker in en av dom bakre stolsbenen så kommer en låga upp längst upp på ryggstödet                 


  

Alla utom en av dessa har jag fått av min son. Flera är stormtändare med olika färger i lågan och flera blinkar i olika färger då man tänder och en av dom spelar musik


                

Klickbilder på lite olika sorter av roliga tändare. Klicka här för att se ytterligare 3 av mina tändare som står i vardagsrummet. Klicka här för att se min "värstingtändare" från ett inlägg 2009.


  

En fågel där man trycker ner stjärten så kommer en låga ur näbben. Egentligen har jag lessnat lite på att samla på tändare men vissa vill jag ha kvar för några är köpta i utlandet och några har jag haft i så många år och en del har jag fått i present. Jag är ju egentligen inte samlartypen för jag vill inte ha nåt kaos hemma utan lagomt med saker 

 

          


Jag har tjuvrökt en gång och då såg jag ut som på bilden ca 14-15 år gammal. Jag ser ju så ordentligt oskyldig ut...   och håret är verkligen tuperat och sprayat. Jag tror det var Anki och jag som testade att röka en cigarrett men jag blev så dålig och nästan spydde så det blev inget mer..   

 

      

 

Här passar ju låten Cigarettes med Anita Lindblom. Numera passar det sig inte så det känns lite förbjudet..  . Anita Lindblom föddes 1937 i Gävle och är en svensk schlagersångerska och skådespelare. Hon bor sen många år tillbaka i Frankrike. Klicka här för att läsa lite mer om henne. Ha en fortsatt fin dag kära läsare


                  

   

 #Trådhyllor #Tändarsamling #Tjuvrökt #Anki #Anita

Av Malin wiper - 18 september 2017 09:15


  

Detta är en SAAB 95L-LHD-B 1975 som jag fotade från bilen då vi var ute och åkte för ett tag sen. Den hade en färg som jag aldrig sett förut och jag gillar BP märket som sitter på dörren. Det ser ut att vara en tävlingsbil för det står 76 på en av rutorna baktill. Klicka här för att se lite nostalgi på sidan Kul Tur i Natur

 

 

Baltic Sea Design Saab nyckelring


  

Bilen baktill inträngd i ett buskage. 

 

                                                                   


OldShop Stuff

 

 

  

Häftigt med en Michelingubbe hängande på en vägg på Östanbro Cruisin' Café som jag fotade första gången vi var dit men inte fått med i nåt inlägg förrens nu. Den passar ju in i här

 

      

Jag fixar med lite äldre bilder och sätter in i brist på annat. Jag är så otroligt trött och enérilös så jag misstänker att man kanske drar på sig en förkylning snart. Om inte så får jag gå och ta lite prover men blodvärdet har jag alltid förut haft hur bra som helst men saker kan ändra sig. Solen skiner och det är en ny vecka som jag hoppas blir bra för er alla. Kram från Malin 

      

 

#Saab #BP #Michelin 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards