Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 september 2017

Av Malin wiper - 15 september 2017 14:30


  

Här kommer lite mer från Åsby Hem & Trädgård som jag inte fick in i förra inlägget. Lite inredning som jag fotade och nu är det mycket nyinkommet av både blommor, inredning, kläder, smycken, godis, krukor mm. Det är så avslappnande att gå därinne och filosofera och njuta av allt fint man ser           

 

 

Nu skall det tydligen vara lite rustikare bord men i helt ny tappning. Kolla in stolarna också som passar så bra till bordet


 


En royalblå plyschfotölj som var jätteskön att sitta i. En kudde i fotöljen med ett motiv på en guldglittrande apa

 

                                


Etsy 


   

Höga lampor med ananas-utsmyckning. Det gäller att ha plats för såna 

 

                                                 


Etsy


 

En vagn med hjul som ser tidlös ut. Förr kallades dom för tevagnar men jag tror detta är mer en förvaringsvagn?. Klicka här för att se hur en modern tidlös tevagn kan se ut. Klicka här för att se en häftig tevagn men väldigt dyr. Klicka här för att se en tevagn från 1970-talet. Klicka här för att se massor av olika te- och serveringsvagnar              

 

        


Kolla in detta bord som verkligen är annorlunda med sina runda stödjande ben mot glasskivan

 

  

En av deras orcideer i närbild


          

Svävande blomma hos Åsby Hem & Trädgård

 

         

Här lite annat i inredning          


          


Önskar er en färgsprakande och njutningsfull fredag

 

                                                                                     

 

 

Leonard Cohens magiska röst till ett dansnumer. Dance me to the end of love 

 


#Åsby #Inredning #Bord #Plyschfotölj #Lampor #Vagn #Orcidéer #Svävande #Leonard

Av Malin wiper - 15 september 2017 09:30

Vi var in på Stadsmissionens second hand i Västerås för ett tag sen och då såg  vi dessa kvalitetsmöbler som stod som en utställning mitt i lokalen. Vilket hantverk. Klicka här för att se ytterligare en möbelgrupp från Bröderna Andersson 

           


Soffan är tillverkad av  Bröderna Andersson och fotöljen såg jag inte till så den var nog såld redan. Klicka här för att se en Auktion med Bröderna Andersson ang soffa och fotölj. Klicka här för att se en tidlös fotölj från Bröderna Andersson

 

             

 

Bordet är tillverkat av Svante Skogh. Klicka här för att se lite fler möbler av Svante Skogh. Han tillverkade möbler för Seffle Möbelfabrik 


  

Denna ram med prisuppgifter stod på bordet         


 

Sen hittade vi själva denna fina stol som var hur skön som helst att sitta i. Vi fick den för 180 kr. Den skall stå där bredvid bordet som min man skall ha till arbetsbord men när så inte är fallet så får det stå ihopfällt mot väggen. Vi kan ju även sitta där och läsa så en tidningskorg skall jag kolla efter.  Lampa med tre armar har vi redan så det blev lite som ett extra rum bakom min mans datorplats 

 

                                                               


Seven Oaks

 

   

Min man hittade en vinyl Lp på en annan second hand i Västerås för 50 kr. Det är sångaren Yves Montand . Yves Montand föddes 1921 och han dog 1991 i Senlis, Oise i Picardie i Frankrike. Han var en fransk skådespelare och sångare av Italiensk börd      

 

 

När man vecklar ut fodralet så ser man hela hans namn. Han är in fransk skådespelare och sångare som har sina rötter i Italien från början

 

                                                

Här hör ni en av låtarna på skivan med Yves Montand som heter Sous le ciel de Paris

 

   

Nu tar jag av mig nattmasken och går ut i fredagens äventyr..  . Två skräckmasker som låg på en bokhylla på second handbutiken.  Njut och ha det bra kära läsare

 


#Stadsmissionen #Andersson #Svante #Stol #Yves

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards