Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 september 2017

Av Malin wiper - 14 september 2017 15:45

  

Vi åkte på en liten biltur i dag 4,5 km till Trångfors Smedja för att få lite kraft av naturen. Min man har fått besvär med sin divertikulit igen och jag är så trött så jag har ingen enérgi och då är det lika bra att åka ut och njuta och promenera omkring lite.

 

Klicka här för att läsa lite om smedjan

 

                                                    


OTD Tools


  

Där finns också en sluss     


  

Jag blickar ut över vattnet från bron över till Smedjans sida där det finns annat att fästa blicken på också


  

Två av byggnaderna i en rad långt ner vid det forsande vattnet. Det röda huset är ett torrdass och sen kan man sitta och blicka ut över forsen på bänkarna därnere som även har bord

 

Trångforsområdet är ett historiskt industriområde utanför Hallstahammar. Klicka här för att läsa lite mer

 

Jag filmade lite från forsen nedanför 


 

Så här fint var det mot en av husväggarna. Vilken snygg grund, här är det känsla


  

En annan vägg med blommor som växer upp mot grunden


  

Det syns på löven att det regnat

 

   

Utefter en väg såg vi denna plåtgubbe som höll i brevlådan..  Klicka här för att se en annan plåtgubbe utanför en brevlåda 

 

 

En kaja kan också se magnifik ut. Nu är vi lite piggare efter denna tur och kan ta tag i lite som behövs härhemma. Vi skall ha upp nya gardinkappor som vi köpt för ca 2 månader sen  men först måste min man sätta i öljetter. Det är rätt kallt och blåsigt men vi har inte fått nåt regn än. Ha nu en fortsatt fin dag

 

                                                           


 

 #Trångfors #Sluss #Bron #Torrdass #Grund #Blommor #Löven #Plåtgubbe #Kaja

Av Malin wiper - 14 september 2017 08:45

  

I går åkte vi till Åsby Hem & Trädgård för att ta oss en fika och även gå omkring där och kolla in alla höstnyheter och blommor. Vi har nu varit utan godsaker i 13 dagar men vi unnade oss två chokladtryfflar till kaffet. Dom var av 70%-ig cacao så dom ger inget sockersug och är mer nyttigt. Vi har ju lärt oss äta lite mörkare choklad genom åren och då äte man mindre. 

 

               animated-coffee-image-0036               animated-coffee-image-0036               animated-coffee-image-0036     

 

      

Det arbetar två systrar där som har lika långt och tjockt hår så jag fotade ena stystern. Håret är ännu mäktigare i verkligheten då hon sprider ut det. Numera undrar man alltid om det är löshår men detta är äkta vara och hälften är uppsatt. Får se om jag kan få båda systrarna på bild nån gång då jag är där. Alla som arbetar där är jättetrevliga och hjälpsamma. 

 

                                                


Jordklok

 

   

Kolla in vilken spegel som kommit hem på inredningsavdelningen. Jag fotade lite där också men det ryms inte i detta inlägg

 

   

Här följer nu lite bilder på orchidéer jag fotade och dom finns i hur många skepnader som helst        

 

 

Det är magiskt att gå omkring där bland växterna och lyssna på Enya som gör att man blir avslappnad och den musiken passar så otroligt bra till alla växter och den fina omgivningen 

            

        

Enya med låten So I Could Find my way. En låt jag inte hört förut

 

   

Denna blomma heter Venussko .  Vad lite jag vet om blommor men jag njuter i fulla muggar av att gå bland blommor.   

 

             

Denna ser nästan lite overklig ut i sitt mönster men så vacker         


       


Deras häftiga gorilla har nu kommit tillbaka fast på ett annat ställe i byggnaden. Klicka här för att se när jag filmade den första gången vi var dit, scrolla ner en bit så ser ni klippet. Den ser så verklighetstrogen ut så jag ryggade tillbaka första gången men så kul med nåt som överraskar.

 

                                           

 

  

Med dessa två ansiktskrukor önskar jag er en härlig torsdag då vi snart har en helg igen!!!..  

                                           



#Åsby #Chokladtryfflar #Hår #Spegel #Orchideer #Enya #Ansiktskrukor  


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards