Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 september 2017

Av Malin wiper - 12 september 2017 13:45



  

Så här nedslagen känner jag mig nu på grund av "Bloggtorka".     det har fullständigt slagit slint så det är bara att vänta ut eländer. Jag är inte ensam om sånt för har man bloggat länge så kommer det perioder då man även börjar ifrågasätta om man skall fortsätta men sen får man tillbaka lusten igen. Nu blir det bara lite bilder på ny eller gammal skåpmat som jag sätter in tills inspirationen kommer åter. 


  

Fick fota en fantastiskt fin morotstårta då vi sist var till Café Ezprezzo i Köping. 


  

En bild på en bil jag fotade för några år sedan. Hittade den är jag rensade på externa hårddisken. Tyckte den var fin och kändes lite fartig


       

Hittade en bild på mig som tonåring ute på landet i föräldrarnas hyrda banvaktstuga i Stöde. Jag lutar mig mot en sten nere vid badstranden där jag badade varje dag då vi bodde där under föräldrarnas semester och på helger. Då hade man sk luftmadrasser man flöt omkring på. Nu är stugan riven och stigen ner till badstranden igenväxt. Tider komma tider gå, ett är säkert inget består. Tyvärr är bilden skadad av tidens tand              


     


The Byrds med Turn, Turn, Turn som även blev ledmotiv till filmen Forrest Gump


  

Såg en napp liggande på gården då vi kom från bilen en dag. Det står så lite om nappar från förr på google men nappen började tydligen bli vanligare på 1970-talet. Fast napp har funnits mycket längre. Jag hade köpt napp när min son föddes men han ville inte ha napp och då skall man inte tvinga dom. Jag själv hade hade varken napp eller sög på tummen. 

 

Klicka här för att läsa om nappens historia

 

                          

 

 

   

Nu börjar höstfärgerna visa sig och allt blir så färgstarkt och vackert

 


 

 

En salig blandning av arbetsfordon


 

En vacker balkong i ett hus vi gick förbi i Västerås. Jag ser så många fina motiv men jag kan ju inte vara för närgången och fota allt jag ser. 


 

Blått är flott 

 

Ha en fin höstdag kära läsare. Kram från Malin

 

 

#Bloggtorka #Morotstårta #Bil #Tonåring #Byrds #Napp #Höstfärgerna #Arbetsfordon #Balkong #Blått

Av Malin wiper - 12 september 2017 08:00



        

Kulturnytt


Jag tänkte på Hasse Alfredsson häromdagen för det har inte hörts nåt från honom på länge. Sen får man då läsa att han dött och det känns jättetråkigt. Mina föräldrar gillade honom och Tage till tusen och såg alla föreställningar på tv och jag är ju själv uppvuxen med Hasse & Tage ett riktigt proffsigt radarpar. Tänk allt dom skapat och all den glädje och underfundigheter dom bjudit på genom åren. Synd att Tage Danielsson gick bort så tidigt. Hasse fortsatte ju att både skriva, uppträda och roa oss under dom kommande åren. Många stora artister har varit med i deras föreställningar och filmer, två av dom är Gösta Ekman och Lena Nyman och båda är nu borta och det tunnas ut i leden vad gäller min generation och lite äldre

 

                                                 

 

 

Bloggen nostalgitrippen

 

Hasse Alfredsson Var både komiker, filmskapare, författare, skådespelare, dramatiker, regissör och scenograf. Han var även chef för Skansen i Stockholm åren 1992-1994. Han hade verkligen mycket på sin CV. Klicka här för lite smakprov från Öppet arkiv. Jag är väldigt förtjust i filmen "Att angöra en brygga" där Hasse Alfredsson stod för manus och Tage Danielsson för regi

 


Den här låten har jag gått och nynnat på många gånger. Klicka här för att se ett klipp från "Äppelkriget".   Klicka här för att höra Monica Zetterlund sjunga ledmotivet till filmen. Tack för att du roat oss i så många år

 

 

       

 

 

#Hasse #Tage #Angöra #Äppelkriget #Monica

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards