Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 september 2017

Av Malin wiper - 10 september 2017 19:00

       

God kväll! I dag har jag varit piggare så nu är det dags att gå till gymmet i morgon men jag skall undvika roddmaskinen tills vidare då jag tror att det är den som slitit på det skadade knät. Bäst att göra så mycket som möjligt och leva i nuet så länge man kan eftersom det börjar bli så oroligt i hela världen.

 


   

Överlevnadskit 

 

Just nu känns det som att man kanske behöver skaffa sig en överlevnadsväska. Nu har även Italien haft översvämmingar, klicka här för att läsa. Ingen sitter säker från naturkatastrofer och krig. Klicka här för att komma in på en sida och läsa om just "överlevnadsväska. Klicka här för att läsa lite mer om vad man gör om vi får krig eller naturkatastrof. Min son har redan en överlevnadsväska som är full med saker som behövs men det är skrämmande att det har gått så långt nu så man börjar tänka i dom banorna. Min generation har verkligen varit förskonade från detta och man har kännt ett skimmer av trygghet så krig och elände har varit långt borta och ingen pratade om sånt då jag var barn. Utom att det fanns i telefonkatalogen "Om kriget kommer"

 

 

Klicka här för att se vart jag hittade bilden på denna överlevnadsryggsäck. Klicka här för att se en dyrare och större överlevnadsväska. Klicka här för att se vad man behöver ha med i väskan inför ev katastrof. Jag skall be min son skicka en bild på sin väska. 

 

   

Nu låser jag ute eländet och önskar er en fin kväll

 

    


Survivor med Eye Of the Tiger. Survivor är ett amerikanskt rockband som bildades 1978. Deras mest kända låt är just Eye of the Tiger från 1982. Dom är aktuella fortfarande än om medlemmar bytts ut under åren

 

            

 

 

 

#Överlevnadsväska #Generation #Survivor

 

Av Malin wiper - 10 september 2017 10:00

              

God morgon! hoppas natten varit sömnrik och bra. Vi vaknade 09.34 så vi har då sovit ut. Nu är det bara att njuta av den sista blomningen och sen får man må bra till alla sprakande höstfärger som är som en explosion. 

 

               

Jag har hittat pärleporten..  

 

   


Nån har istället för kärlekslås satt upp en tennmugg med ett lås på stålräcket vid ån i Västerås..   Kul med såna överraskningar som får en att vakna till..   

                                 

 

   

Lilla Venedig, det fattas bara en gondol..  

 

                                               

 

                

En dörr rakt ut mot vattnet. 

 

                 

Ett glas vin lite gott att äta  och härlig musik, sen är allt komplett för en romantisk höstkväll                

 

 

Långa balkonger för sköna kvällar

 

   

 Tittut!

 

 

Genesis med Man On the Corner. Genesis är en brittisk rockgrupp som bildades 1967 i Godalming England. Dom var under 1970-talet ett av de största namnen inom progressiv rock. Under 1980-talet utvecklades dom till alltmer popinfluerad rock och dom upplöstes 1998. Sen återförenades dom tillfälligt 2007. År 2010 blev gruppen invald i Rock and Roll Hall of Fame

 

Hoppas ni får en blomstrande söndag som ger både vila, njutning och upplevelser..  

 

 

#Blomningen #Pärleporten #Tennmugg #Venedig #Dörr #Romantisk #Balkonger #Gömmer #Genesis


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards