Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 september 2017

Av Malin wiper - 9 september 2017 18:45



                                                           


  

Nu börjar man få lite höstkänsla för träden börjar ändra färg så smått. Jag äskar hösten som är en färgstark årstid       


             

Laura Fygi med Autumn Leaves till vackra filmbilder. Laura Flygi föddes 1955 i Amsterdam och är en holländsk jazzångare. Hennes far var en holländsk affärsman och hennes mamma egyptisk magdansare. Laura var under 1980-talet med i ett holländskt disco band som var mycket populärt i Nederländerna, Europa och Japan. I början av 1990-talet började hon en solokarriär               


 

Romantiskt och vackert                  


  

En smygtitt

                          


  

Nej! vi vill inte vara med på bild..

 

                         rocking horses - GIFMANIA                   rocking horses - GIFMANIA                rocking horses - GIFMANIA  


 

Bästa utsikten i stan..


  

Sista utomhusnjutningen

             


 

Blomprakt i sitt slutskede


 

Än är det grönt och skönt


  

Jag är gärna med på bild..

                                        

                                                             



ebay


  

Hur ni än känner er så önskar jag er en fin kväll

 

                                        

 

 

#Höstkänsla #Laura #Romantiskt #Smygtitt #Bild #Utsikten #Blomprakt #Känner


Av Malin wiper - 9 september 2017 10:45



  

Köping


I dag skulle min son och hans vänner komma till oss men både jag och min man har varit så trötta i några dagar så vi orkar inte just nu utan vi får ses lite längre fram. Fick sen reda på att det varit fullmåne och det påverkar i alla fall mig jättemycket. Vi har  i alla fall hållit oss undan från sötsaker nu i 5 dagar, Hurra! och vi är inte ens sugna längre så jag tror vi kommer att klara detta ända fram till första advent som var slutdatum..     .  Jag har inte mycket att komma med just nu så jag sätter in lite överblivna bilder från sommaren som varit

 

      

Vad passar väl inte bättre då det gäller fullmåne än Beethoven Moonlight Sonata

 

    

Ibland åker vi in till Köping som inte ligger mer än 2 mil från Hallstahammar. Då går vi runt och bara njuter av omgivningarna. Här sitter jag och slappar på en bänk i en av parkerna       

 

  

Mannen på bänken

 

  Köping


Jag gillar såna här överraskningar vad gäller hus. Dom står placerade som omlott och det blir en sån snygg effekt av detta. Jag skall fota dom lite bättre nästa gång för det var så mycket i vägen

 

Köping  

 

Häftigt också att blommor får växa lite till synes fritt vid ett stuprör

 

 

 

    

En segelbåt som går in i båthamnen Klubbholmen. Det är en av båthamnarna vi brukar åka till då vi träffar min son.                            

 

 

Här är dom nästan framme                

 

 

Sen såg vi detta och drog på smilbanden.  På båten står det Miss Nöje IV (5) Har dom haft 4 båtar före som dom varit missnöjda med, så kan man se på det också men det betyder nog att båten är en Miss som bara ger nöje. Kul med såna namn på båtar som sticker ut lite

 

 

Önskar er en jättefin och njutningsfull lördag nu när sommaren går mot höst 

 

 

#Son #Fullmåne #Sötsaker #Beethoven #Köping #Omlott #Stuprör #Klubbholmen #Miss

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards