Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 september 2017

Av Malin wiper - 8 september 2017 13:45



 

Förskrivet tidsinställt inlägg. Är inte i form just nu


I torsdags 7/9 skrev jag i bloggen om Ankis Fyndbod Loppis och fick inte med vad vi köpte där. Min man ville absolut köpa denna transistorradio av märket "Radiola" från 1960-talet som var känt för bra ljud och det har den fortfarande och den fick vi för 75 kr. Vi vill ju ha lite retro i köket men ändå med moderna inslag. 

 

             radios - GIFMANIA               radios - GIFMANIA               radios - GIFMANIA                 radios - GIFMANIA    

 

Klicka här för att komma in på "Radiogubbens" sida och se massor av gamla radioapparater. Klicka här för att se fler

 

 


Nu är transistorradion på plats och längre in ser ni en brödburk i form av en radio som jag fick av min son för ett antal år sedan. Jag har inte lyssnat på radio på flera år utan göra allt över nätet men det kan ju vara kul att ha en radio i köket och lyssna på då man är därinne och pysslar. Det blev lite fel på färgen för radion är mer åt det turkosgröna hållet och inte blått 



 

                                         radios - GIFMANIA


   

Sen köpte vi en köksstege för 100 kr som vi skall ha i köket. Vi vill ju ha lite retro i köket men med moderna inslag. Mina föräldrar hade en sån men då med silvriga ben. Eftersom vi har röda köksstolar så passar den jättebra in  

 

 

 

 

Nu har min man rengjort köksstegen med plastrengöring och den står på rätt plats men vi skall göra ren den en gång till för det gick inte helt bort på nedre trappsteget. Vi skall bara byta ut fötterna på den för dom är utslitna. Klicka här för att se en annan modell av köksstege. Klicka här för att se en jättesnygg köksstege som gick för 716 kr. Klicka här för att se en köksstege som rustats upp. Vi kanske också gör nåt roligt av stegen 

 

Klicka här för att se lite roliga reklambilder från 1970-talet..    


 


Dessutom köpte vi denna äggklocka i samma färg som även ser lite retro ut. Den kostade endast 20 kr och en av våra andra har gått ur tiden 

 

               animated-clock-image-0139        animated-clock-image-0139           animated-clock-image-0139            animated-clock-image-0139             animated-clock-image-0139             animated-clock-image-0139  

 

Detta klipp är helt suveränt både skickligt gjort och roligt..  

 



#Ankis #Radiola #Transistorradio #Köksstege #Äggklocka 


Av Malin wiper - 8 september 2017 08:15



                      

  

I detta inlägg visar jag skyltar som jag fotat under en tid. Det är såna som sticker ut lite extra. Denna sitter på en husvägg och nedanför ligger just butiken Eggeborns Foto. Skylten är väldigt tjusig och snyggt utformad.

 

  

En rolig skylt i Köping där dom satt den helt galet, men så kul, man hoppas till och blir nyfiken på butiken. Annars brukar ju skyltar sitta framtill på huset eller riktad utåt. Butiken heter Forsbergs Foto. Dom är dessutom dom enda som framkallar foton numera och är jättebra på detta                


 

 

I Köping finns ett skomakeri där den gamla skylten behållits och det ser så snyggt ut mot just ett gammalt stenhus

 

                animated-shoemaker-image-0004                    animated-shoemaker-image-0004                    animated-shoemaker-image-0004      


  

Snygg neonskylt på Royal Bio Köping                                                      

 


    

 

Sen har vi ju en Saga bio här i Hallstahammar med snygg tidsenlig skylt. Den skall vi besöka i höst och vinter. Klicka här för att läsa om biografen

 

   


 

En färgstark och läcker skylt på Meborgarhuset i Enköping                 


 


Gammal skylt över Saga biografen i Enköping


 


En Verkstad i Hallstahammar har denna roliga skylt där dom rationaliserat bland vokalerna. Företaget heter Hallsta Bilrekond & Bilservice


 

Denna skylt satt på en byggnad i Kolbäck. Klicka här för att läsa om biografen som las ner årsskiftet 2011-2012. Det var jättetråkigt men bra att dom behåller skylten uppe som en påminnelse om svunna tider. Numera bedrivs Dansstudio där. Tyvärr så regnad det då jag fotade skylten så den blev lite otydlig           


 


Sen har vi denna skylt som jag såg i Västerås. Det som är roligt med den är att solariet heter "Soltropé" för då tänker man på St Tropez som ligger på Franska Rivieran. Det tyckte jag var fyndigt av solariet

 

    

 St Tropez långt klipp i olika delar 

 

 

Det kommer fler inlägg så småningom med skyltar som sticker ut. Jag kollar runt varje gång vi åker iväg med bilen. Jag hade/har ryggbesvär så det hände inte så mycket och jag är besviken att jag inte kunde följa med min man på den intressanta lunchen. Ha nu en jättefin fredag nu då det är helg igen!!!!!..  


#Skyltar #Eggeborns #Forsbergs #Skomakeri #Neonskylt #Medborgarhuset #Saga #Linnéa #Soltropé #Tropez

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards