Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 september 2017

Av Malin wiper - 4 september 2017 13:15



  

I dag tog jag fram symaskinen som jag inte använt så mycket dom sista två åren. Jag behövde korta av en duk som vi skall ha på ett bord i vardagsrummet tills vidare. Sen hade jag ett par byxor som behövdes läggas upp lite. Symaskinen köpte vi 1993 och den är fortfarande i bra form fortfarande       


  

Min man har köpt detta bord på IKEA som var nedsatt från 799 kr till 499 kr. Det heter Bjursta utdragbart bord och det utgår inom kort. Han skall ha det till arbetsbord när han fixar med datorer. Det är ett klaffbord med två skivor som går att dra ut på varje sida. När han inte använder det så kommer det att se ut så här med lite pynt och mot väggen där vi har vårt lilla barbord. Bordet går även att använda som extrabord då vi har gäster Trots att bordet kommit dit så har vi ändå plats för en eller två nattgäster på övriga golvet framför bordet. Vi har köpt en ny gardinkappa till vardagsrummet men inte fått upp den än. Bordet är tydligen inte nedsatt överallt men på Erikslunds Shoppingcenter har dom satt ner priset till 499 kr. Det finns även i brunsvart


  

Här ligger nu duken som jag kortat av och sen har jag pyntat lite med två roliga tändare från min tändarsamling och den ena en fågel har jag fått av min sons kompisar Mr F och Miss L. På andra sidan en vinflaska i ett smäckert ställ

 

  

Sen hittade jag i mina tändarlådor denna tändare i form av ett lejon som jag ställde bakom vinflaskan och då blev det komplett på bordet. För att tända lågan i lejonet så trycker man ner svansen och då kommer en stormlåga ur käften och sen blir ögonen lysande gröna. Dessutom kan man få den att snurra runt i den runda globdelen. Jag har gett bort en del tändare för jag har för många och vi skall bara ha några få när vi skaffar en hylla i köket där vi även blandar in annat. 

 


Adele med Set Fire to the Rain. Det passar bra i dag då vi har regnväder. Fast jag gillar ju regn men i lagoma portioner. Luften blir så ren och lätt att andas i. 


Tändaren på vänster sida en Cello och även en speldosa och här hör ni hur den låter. Vill man ha en låga så trycker man in den runda guldfärgade knappen längst upp till höger och då kommer en låga ut på sidan       



#Symaskinen #Arbetsbord #Datorer #Duken #Tändare #Adele #Cello 


Av Malin wiper - 4 september 2017 09:00


Vi såg denna film i 3D hos min son i lördags The Beauty and the Beast en family, fantasy, musical från 2017. För regin står Bill Condon och i rollerna ser vi: Emma Watson, Dan Stevens, Luke Evans, Josh Gad, Kevin Kline, Hattie Morahan mfl

 

                                                                                     

 

Disneys animerade klassiker tar på sig en ny form, med en vidgad mytologi och ett all-star cast. En ung prins, fängslad i form av ett djur, kan frigöras endast genom sann kärlek. Vad som kan vara hans enda chans kommer när han möter Belle, den enda mänskliga flickan att någonsin besöka slottet eftersom det var förtrollat

 

  

 

 

Det som jag gillade med filmen var animeringarna, bra 3D, tekniken, rollbesättning och kostym. Annars var den lite för sockersöt för min smak. Dessutom så var många av musicallåtarna alldeles för lika låtar från både "Sound of Music", Cabaret mfl. Det var bara ledmotivet som lät som nåt nytt och eget. Därför gav inte musiken nåt extra till filmen


 

Filmen får 3 rosor i betyg av 5 möjliga men utan dessa välgjorda animeringar, kostym mm så hade den fått endast 2 av mig i betyg

 

         

 

 

 

                             

 

 

 

#Beauty #Bill #Animeringarna


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards