Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 september 2017

Av Malin wiper - 2 september 2017 17:15

                                


 

Häst på balkong, väldigt orginellt och kul..    

 

 

Motorcykel fotad från bilen                                                    

 

 

 

   

En skivspelare i en form jag aldrig sett tidigare. Fanns på "Stadsmissionens" second hand och den var inte löst smuts på ovansidan utan den går säkert att putsa upp med rätt medel. Den ville dom ha 150 kr för men det är inget för oss för vi har fullt hemma nu. Klicka här för att se en annan skivspelare av samma märke PE. Man får scrolla ner en bit på sidan. Klicka här för att se ytterligare en från PE. Klicka här för att se en lite modernare skivspelare från PE                 

 

   

Så här ser den ut uppifrån. 16,33,45 och 78 varvare kunde man spela på denna skivspelare. På etiketten mitt på skivtallriken står det: OBS! spänningsomkopplare under skivtallriken. Klicka här för att se en massa gamla skivspelare. Klicka här för att se en riktigt häftig och ovanlig skivspelare                     

 

   

Jättesnyggt toalettbord. Det får man betala 450 kr för.   

 

 

En favorit från Idol 2017 Anna-Mi Svedjekrans hon har känsla och närvaro och en fantastiskt fin röst. 

 

                                                       


#Häst #Motorcykel #Second #Skivspelare #Toalettbord  #Idol #Mi


Av Malin wiper - 2 september 2017 08:00




Min man fick ju min sons cykel för ett tag sen och han har redan köpt ett bra lås som ni kan se om ni klickar här. Han har nu fått sin cykelhjälm som han skickat efter på nätet. Den är av märket Bell och jag tycker den är jättesnygg och fin färgkombination. Den har kostat 1400 kr men nu 550 kr. Han har skickat efter den från Tyskland 


  

Så här ser han ut i sin nya cykelhjälm så nu är det bara att börja cykla för honom. Synd att jag inte kan cykla längre men man får anpassa sig och göra det bästa av situationen i och med nacke och ländrygg

 

                                           

 

 

Häromdan var det dags för toning av mitt hår. Min man brukar hjälpa mig med detta för han tycker det är kul och han är så noga motför vad jag är. Jag tonade håret hos frissan i många år men sen blev det för dyrt för min nuvarande inkomst så jag fick tips av min väninna A-G om denna L'oreal Paris intensivtoning som hon använde och hennes hår ser supersnyggt ut. Jag har haft toning nr 8304 Sunny Honey ett bra tag nu men förut har jag haft lite ljusare nyanser. Färgen är fri från amoniak. Om jag vågar så småningom så skall jag testa nån annan nyans som är lite mörkare på kul.  

        

    

Här sitter jag med duschmössa som jag tar på mig då toningen skall verka i 25 minuter. Efter det så skall resten i på topparna och då 15 minuter. Det är olika tid från hår till hår men mitt måste ha längre tid på sig för att verka. Jag har alltid gillat duschmössor 

 

           


En sån här duschmössa har jag också som komer från Enklareliv och den ligger i ett fodral. Jag använder den på kvällen när jag skall tvätta av mig sminket. Klicka här för att se lite olika duschmössor.  

 

Vi kom tyvärr inte iväg till Östanbro i går men jag hoppas det kommer fler tillfällen. Jag piggnade till lite men min man orkade inte och jag har ju ingen väninna på nära håll längre. I dag skall vi iväg för att träffa min son några timmar. Ha en fin och händelserik lördag kära läsare

 

Vacker musik av Vittorio Monti ett ett stycke som heter Csárdas. Duktig ung tjej som spelar fiol men det står inte vad hon heter men klicka här för att komma in på The Webb Family som jag tror hon tillhör. Klicka här för att komma in på ytterligare en sida

 

Vittorio Monti föddes 1868 och var en italiensk kompositör. Han dog 1922 och föddes i Neapel där han studerade violin och musikteori vid conseravaorio di San Pietro a Majella. Hans mest kända verk är just Csárdas, som han skrev runt 1904 och spelas av nästan varje zigenarorkester  

                           

 

 

 

#Sons #Cykelhjälm #Tyskland #Toning #Duschmössa #Vittorio

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards