Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 september 2017

Av Malin wiper - 1 september 2017 14:45

                     

  

Nu har vi testat Hälsans Kök Toscanska Biffar (frysta) och dom var otroligt goda. Kändes som en lyxrätt. Paketet innehåller endast 2 biffar så vi köpte rätt många på Hemköp i Kolbäck där dom har massor av dom goda sorterna som annars tar slut så fort så fort på andra ställen

 

         

 

Klicka här för att se ytterligare ett tips på gott från Hälsans Kök som jag testat


  

Dom är frasiga och lite tjocka med massor av godsaker inuti som passar ypperligt ihop. Innehållet är en mix av grönsaker, krämiga ostar och färska örter. Dom har en Italiensk prägel med solmogna körsbärstomater, krämig mozzarella och färsk basilika. Klicka här för att komma in på ett inlägg där jag skrivit om rotfruktsplättar som vi ofta äter till olika rätter. Dom är supergoda och passar även till dessa Toscanska biffar

 

                                                                    

 

 

 

 

Så här krämiga och fina ser dom ut inuti

 

 

Här får ni tips från Mr T ang tillagning: 

 

Enligt paketet skall biffarna in i ugn 18-20 min i 200 grader.

Jag sätter istället in i micron. 40 sekunder på var sida. se till att biffarna ligger på sidorna av tallriken så de blir jämnt varma. Sen steker jag dem på medelvärme ett par min på var sida så de blir färdiga i lagom tid med övrigt.

 

Ett tips från mig Malin är att inte ha för många ingredienser för övrigt på tallriken för dessa biffar skall vara huvudpersonerna 

 

                                                    

Amara    

 

   


Gianna Nannini med Meravigliosa Toscana

 

 

Vi hade tänkt åka på underhållning i kväll i Östanbro men vi känner att vi inte orkar för jag har sovit så dåligt sen jag fick detta med knät och det kommer efter. Fast vi kanske piggnar till om några timmar och då åker vi iväg. Ha en skön fredagkväll därute i verkligheten 

 


#Hälsans #Toscanska #Frasiga #Tillagning #Gianna

Av Malin wiper - 1 september 2017 09:44


  

Då vänder vi på bladet och vad hittar vi väl där: Jo september månad i min nostalgikalender. En fin september där regnet blåst bort och solen tittar fram och det skall bli upp mot 18-19 grader. Denna gång handlar kalenderbladet om väskor från Alstermo Bruk och på bilden en konduktör och två resenärer med dessa väskor

 

                                                      

 

Klicka här för att läsa om en helt ny artikel ang Alstermo bruk som tillverkade väskorna fram till för 15 år sedan. Klicka här för att läsa lite mer ang väskorna  

 

   

Klicka här för att läsa hela historiken över Alstermo Bruk som startade upp redan 1804

 

 

Detta är klassiska resväskor från Alstermo Bruk. Klicka här för att komma in och se fler. Klicka här för att se en hattask från Alstermo Bruk             

 

  


Klicka här för att vad man man kan göra med en resväska. På bilden syns en röd hattväska och jag kom ihåg att min mamma hade en sån när jag var liten      

 

 

 

Detta är en riktig klassiker från Alsterbro Bruk som jag själv såg oft som barn vuxna gå och bära på järnvägsstationerna. Sen kom en mjukare sort med remmar runt ett antal år senare. Denna säljs på Tradera.Klicka här för att se en annan väska från Alstermo Bruk som är lite mer intage 

         

Apropå tåg och konduktörer som förekommer på kalendern så passar det med en bild på mig själv då jag provade en konduktörshatt på Dollar Store när min man och jag var lite crazy. Fast jag skulle ju mer passa in i gruppen Village People..   

 


Här kommer nu Village People med låten YMCA. Tyvärr har det hänt nåt på Youtube så ibland kan man inte få större storlek än på detta klipp. Allt verkar bli sämre för man kunde välja på tre olika storlekar förut. Village People är en amerikansk musikgrupp som bildades 1977 av den franske musikkompositören Jacques Morali. Dom är kända för medryckande discolåtar och utklädda till kulturella stereotyper. I slutet av 1970-talet och början av 1980-talet blev dom discovärldens mest kända gayikoner trots att endast tre av dom var öppet homosexuella

 

                

 

 

 

#Nostalgikalender #Alstermo #Resväskor #Järnvägsstationerna #Willage

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards