Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2017

Tuna Bilcervice i Hallstahammar, latmask och second hand

Av Malin wiper - 31 augusti 2017 09:00


 

Bild från då vi köpte bilen


Nu har vi fått tillbaka vår bil från verkstan som heter Tuna Bilservice och dom är vi  jättenöjda med. Vi hade även förra bilen inlämnad där några gånger. Tack och lov så hade vi lagt undan till bilreparationer så det gick jämt upp och nu får vi börja på ny kula. Bilen har ju bara haft en ägare före oss och bilmekanikern sa att den är väl omskött och mycket är redan bytt i bilen. Nu skall den tuta och gå ett tag den lilla "silverlådan".

 

                     


I dag har jag tid kl 11.00 hos kiropraktor Malin Larsson i Köping. Jag känner att jag blivit lite bättre och behöver inte ta värktabletter mer än två gånger/dygn nu. Ju mer jag rör mig desto bättre men jag har ju också en latmask som vill slappa emellanåt med en bra film eller göra nåt annat.     

 

  

Jag såg en tjock TV på Läkarmissionens second hand sist vi var dit. Det är av märket Centrum och den var satt till 200 kr. Den var jättesnygg och den är snygg som en inredningsdetalj men tar väldigt stor plats. Eller så kan man göra nåt med den på kul. Sätta in en platt TV eller göra barskåp av den eller nåt annat roligt. Kanske sätta ben på den och ha en kudde ovanpå så den blir en stol och under en hylla.  Vi har inte plats för nåt sånt hos oss utan vi har det vi behöver nu 

 

   

     

 

   

Dom hade 6 st av dessa helt oskadade stolar som gick att stapla. Tyget är lite retro och bekväma att sitta i. Jag tror dom kostade ca 50 kr/st   

 

  Erikslunds Köpcentrum i taket

 

Det har regnat i natt och är 11 grader varmt på morgonen.  Man får vara tacksam att vi inte har alla dessa katastrofer som många blir drabbade av ute i världen. Tänk att måsta fly från sitt hem och lämna allt bakom sig. Jag tänker på den senaste katastrofen med "Stormen Harvey". Undrar om det är mer katastrofer nu än förr eller om det är så att vi får vi reda på allt direkt som vi förut inte visste så mycket om. Jag såg att Janne "Loffe" Carlsson gått ur tiden, det känns så sorgligt. Nu önskar jag er en fin torsdag så här före en ny helg igen!!! 

 

 

#Tuna #Kiropraktor #TV #Stapla #Regnat #Janne

 
 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

31 augusti 2017 11:33

Hej!
Kul modell på tv.Köpte du den?Igår på tv var det om en konstnär som trixade på gamla prylar.Skojigt men samtidigt lite synd.Hon hade huset överfullt.
Kram,Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

31 augusti 2017 17:12

Ja du dom är så snygga dom gamla TV apparaterna. Nej! köpte inte TV:n för vi har ingen plats för mer i vårt hem. Det programmet missade jag. Jag vill itne ha så överfullt hemma utan lagomt och helst mindre ;)

kram Malin

 
Annelie

Annelie

2 september 2017 05:43

Mmm.. sorgligt att Loffe också fått lämnat jordelivet nu.. :-(
Jag tror det är så, att vi får reda på alla katastrofer så fort numera,, men å andra sidan så tror jag även att det har blivit mer.

Gött att ha fått tillbaks bilen igen, fast den gjort ett hål i buffert.. :-(

Kramar om.. // Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

2 september 2017 08:09

Det känns verkligen sorgligt. Det är som du säger att vi får reda på allt nu som vi inte visste så mycket om förr. Jag tror också det blivit fler. Vi människor förstör mycket också

Ja du nu är bilen igång igen och allt verkar funka. Vi hade haft mer pengar om vi inte hade måst kosta på den gamla bilen också som vi sen fick skrota. Vi behövde i alla fall inte avbetala så det känns bra

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards